• molly50

Otrogen igen?

Anonym (Motivation) skrev 2020-02-12 13:42:31 följande:

Är en kvinna på 30+ som har sambo och två barn. Jobbar på kontor med ca 15 kollegor. För en tid sedan så va vi på AW och där råkade det spåra lite o jag hamnade i säng med en kollega. Trodde aldrig att min moral skulle tillåta mig det.

Grejen nu är att jag ångrar inget och jag vill faktiskt va med honom igen men vet inte om jag vågar, vill inte riskera min relation men ändå njuta av livet hur bör jag göra?

VET ATT JAG ÄR EN SKIT Så det behöver vi inte älta i massor nu

Skulle du vara ok med att din sambo har hett och passionerat sex med en annan kvinna bakom din rygg?
    Om inte,varför gör du då så mot honom?
    Jag tror ingen här kan påverka dig att tänka annorlunda,för i dina tankar så har du redan bestämt dig för att fortsätta träffa din kollega.
    Frågan är då varför du överhuvudtaget startade den här tråden?
    Du kan ju inte räkna med att få medhåll och klappar på axeln när du startar en tråd om att du sviker din partner utan minsta dåligt samvete.
  • molly50
    Anonym (Lev medan du kan) skrev 2020-02-20 14:13:21 följande:
    Det är pinsamt o patetiskt att bry sig så mycket. Om de e så illa är det bara att dra. Varför stanna med en otrogen om man e så blödig?

Ingen tvingar mig att vara trogen o ingen tvingar dig o stanna. Fact is fact.
    Varför inleda en monogam relation överhuvudtaget om man ändå tänker leva livet och knulla runt?
    Då kan du väl lika gärna vara singel eller ha ett öppet förhållande.
  • molly50
    Anonym (Lev medan du kan) skrev 2020-02-21 14:27:50 följande:

Nej!
    Själva idén med att vara otrogen är grejen jag går igång på. Inget av det du nämner kan uppfylla mina behov. För den delen tänder jag inte på att min respektive är otrogen men de kanske du gillar?

Du tänder alltså inte på att din partner skulle vara otrogen. Det är alltså bara du som ska ha det privilegiet?
    Om du ska ha rätten att knulla andra så borde du väl även ge din partner det.
    Nå´n rättvisa får det väl ändå vara.

• molly50
    Anonym (Lev medan du kan) skrev 2020-02-21 14:27:50 följande:

Nej!
    Själva idén med att vara otrogen är grejen jag går igång på. Inget av det du nämner kan uppfylla mina behov. För den delen tänder jag inte på att min respektive är otrogen men de kanske du gillar?

Glömde svara på det sista. Nej,jag skulle definitivt inte tända på om min man var otrogen,
    Men så tänder jag inte på otrogna män överhuvudtaget.
  • molly50
    Anonym (Lev medan du kan) skrev 2020-02-24 13:25:35 följande:

Kan lova att du också kommer lessna på att äta samma maträtt varje dag. År efter år. Vi är inte gjorda för de. Det e ni som är undantagen inte vi. Mina polare tackar aldrig nej till några puddingar så fort dom får chansen. Vem vill ha en gammal gråsugga därhemma när man han få nått bättre? 

Varför inleda ett förhållande överhuvudtaget om du inte anser dig vara gjord för tvåsamhet?
    Ett öppet förhållande eller singelliv kanske passar dig bättre?
  • molly50
    Anonym (Falsksomvatten) skrev 2020-02-24 18:44:47 följande:
    Människor blir arga i otrohetstrådar för de tror att de kan vaccinera sig mot otrohet - men det går inte. Vi alla är ulvar i fårakläder och rätt tillfälle gör tjuven. Jag vet det och därför tänker jag INTE kasta sten i glashus vad gäller otrohet. Det är så lätt att begå snedsteg. Oerhört mycket lättare än man någonsin kan föreställa sig. Däremot inte sagt att man bara ska hoppa i säng mot bakgrund av det jag skrivit. Jag bara säger att man bör se sig själv i spegeln innan man pekar finger.
    Jag har haft möjligheter att vara otrogen,men ändå valt att inte göra det.
    Hur kommer det sig att en del kan stå emot den frestelsen,.medans andra inte kan?
    Och hur ska man kunna veta vilka som är kapabla till att bedra sin partner och inte?
    Det är ju inget som står skrivet i pannan på folk och inget som folk brukar berätta när de inleder en ny relation.
  • molly50
    Anonym (Falsksomvatten) skrev 2020-02-26 13:02:37 följande:
    Jag har också haft det. Många många gånger. Jag har det nu, med flera olika gifta män. Jag har dock inte varit otrogen mot min man. Vi har varit ihop i 17 år. Jag vet inte. Att man träffar rätt person vid fel tillfälle? Att man just då har någon typ av sårbarhet. Behöver inte betyda att förhållandet är dåligt, det kan vara andra faktorer som triggar igång händelseförloppet. Hög press på jobbet, andras otrohet etc etc, en ventil helt enkelt. Varför gör människor det de gör? Den som kan svara på en sådan fråga borde få Nobelpriset.
    Min man och jag har varit ihop i 18 år och jag har,som sagt,också haft chanser men inte tagit dem.
    Jag håller med dig om att det säkert finns olika anledningar till att en del väljer att ta steget att vara otrogen.
    Ibland så behöver det inte ens finnas en orsak utan att man bara söker spänning.
    Det jag finner mest intressant är att en del klarar att stå emot det medans andra inte gör det.
  • molly50
    Anonym (Falsksomvatten) skrev 2020-02-26 13:22:06 följande:
    Jag tycker också det är intressant - alkohol tror jag dock är en stor bov. När jag får i mig för mycket försvinner mitt omdöme och konsekvenstänk, jag skulle säga att det i förhållande till sex blir nära 0, därför aktar jag mig för att dricka för mycket.

För min del handlar det om att jag inte skulle kunna se min man i ögonen - han är en helt fantastisk människa - mycket bättre än jag på alla sätt.
    Det kan nog vara en stod bov i dramat. Men det är nog ändå inte allt.
    Jag är heller ingen stordrickare,men de gånger jag blivit full så har jag ändå kunnat hålla mig på mattan,s.a.s.
    Det har väl kanske lite att göra med självbehärskning också.
  • molly50
    Anonym (Falsksomvatten) skrev 2020-03-01 13:03:24 följande:
    Då kan du tro det. Men jag VET att tillfället gör tjuven. Är så övertygad om det och ingen har någonsin kunnat överbevisa mig. Vi människor är så svaga. Det du skriver om värderingar det stämmer inte.

Jag är realist. Men DU vill inte se sanningen i vitögat.
    Men hur kan du vara så säker på det? Hur kan du veta hur andra människor tänker?
    Jag har haft möjligheter att bedra min man,om jag hade velat. Men jag har inte gjort det. 
    Så alla människor är kanske inte så svaga som du tror.
    Att du själv är svag och inte kan stå emot gör det ju inte till en allmän sanning att alla andra beter sig likadant.
  • molly50
    Anonym (FYI) skrev 2020-03-06 10:08:02 följande:
    Ursäkta Molly, men om man säger att "jag har haft möjligheter att bedra min man"
    Hur menar du då?
    Har tanken slagit dig vid dessa tillfällen?
    Har du känt pirr, eller blivit raggad på?
    Ja,att man känt attraktion och pirr t ex.
    Men jag har ändå kunnat stå emot och valt att inte agera på det.
    Det jag menar är att det går att stå emot bara man vill.
    Jag älskar och respekterar min man och våra barn och skulle aldrig riskera att förlora det vi har tillsammans.
Svar på tråden Otrogen igen?