Inlägg från: Anonym (sofie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sofie)

Otrogen igen?

Anonym (man) skrev 2020-02-21 22:31:07 följande:
    Det här är kanske en överaskning för dig, men det finns faktiskt människor (ganska många faktiskt) som inte sviker och ljuger utan försöker vara ärliga.

Gärnsen är ganska enkel, då man känner att man pysslar med något som man inte kan stär för inför sin partner. Men jag tror att du redan vet det, varför skulle du annars hålla det hemligt för sin partner? 
    Det jag menar är att alla människor har sina egna gränser och att du inte kan avgöra var gränsen går för någon annan. Det kan finnas saker som du gör som jag inte skulle hålla med om, det är inte du som sätter "lagarna" för hur andra människor ska göra. Varken du eller (FYI) hur mycket ni önskar att det är ni som bestämmer. 
  • Anonym (sofie)
    Anonym (FYI) skrev 2020-02-22 15:09:21 följande:

I en parrelation är man ju faktiskt två...

Grejen är väl att det inte är du som sätter gränsen för vad som är ok i en/er parrelation. Det är partnern där hans/hennes gräns går, eller i bästa fall fattat i samförstånd. I en otrohet har den otrogne tagit beslut över partnerns huvud. Därav sveket. För att inte tala om alla lögner och smygande som följer i spåret.

Vad är det förresten för jävla dravel om att män älskar män osv. har det med tråden at göra ö.h.t.?

Varför diskuterar ni två överhuvudtaget andra saker än vad som står i trådstarten?! Svårt med läsförståelsen? Starta en egen tråd i stället.
  • Anonym (sofie)
    Anonym (FYI) skrev 2020-02-22 15:51:08 följande:

Vad är det som inte har med trådstarten att göra? Är det bara dom som förväntas göra vågen som får skriva här? Lessen, men så funkar inte ett öppet forum.

Nej, och du hoppar väl in och diskuterar kärnkraftsfrågor när andra vill diskutera trädgårdsanläggningar också. För det kan du ju göra när det är ett öppet forum. Dina åsikter är irrelevanta men så länge du får höras och synas är du nöjd. Och bara du är nöjd så är allt bra.
  • Anonym (sofie)
    Anonym (man) skrev 2020-02-22 22:53:49 följande:
    Det är inte jag som avgör gränserna det är du och din partner som sätter gränserna, TS och hennes partner som sätter gränserna. Men du och hon har valt att skita i vad era partner tycker gränsen går och gör som ni själva vill och sen sitter ni och försöker snacka bort det med att var och en sätter gränserna själv som man behagar, det är ren BS för om ni var så säker på att ni får sätta gränserna som ni vill så skulle ni inte ha några problem med att säga det till er partner. Själva faktum att ni smyger med det ni gör är bevis nog för att ni vet att ni passerat gränsen för vad de tycker är ok.
    Det var ändå inte det hon frågade om. Det du säger nu är något hon redan vet. Du säger ingenting nytt. 

Du, eller om det var din kompis, hoppade på mig för att jag vågade säga något annat. Hur var det nu med "öppet forum"? Det var inte jag som började hoppa på dig, eller din kompis, det var någon av er som hoppade på mig. Jag svarade på ts fråga. Ni hoppade på mig. 

Ni kan hålla er till er själva och klia varandra på ryggen och låta andra få uttrycka något annat än vad ni själva kan producera.

Sen blev ni förskräckta över att någon skulle kunna tänka sig att ni två skulle kunna få ihop det, eftersom ni ju faktiskt är två män. Wow, två män! Revolutionerande tankegång, eller hur? 

Men om ni två vill ta över tråden och diskutera att båda parterna ska sätta gränserna, varsågod. Det blir bra läsning när det är dags att gå och lägga sig.

Förmodligen är ts den enda som hamnat i säng med en kollega för ett ons på en aw, och den enda som inte går hem direkt och diskuterar gränser med sin sambo. Vi kan väl låta henne ha det för sig själv, det gäller ju bara en enda person ändå. 
  • Anonym (sofie)
    Anonym (FYI) skrev 2020-02-23 17:48:44 följande:

"Grejen nu är att jag ångrar inget och jag vill faktiskt va med honom igen men vet inte om jag vågar, vill inte riskera min relation men ändå njuta av livet hur bör jag göra?"

Detta är ts fråga...Vad är ditt svar?

Det var jag som... "hoppade"... på dig för jag tyckte du gav ett svar som inte var varken det ena eller det andra av det ts undrade över.

Svaret jag direkt fick var "det skall du skita i"...Vuxet...

Men jag kan inte annat än att undra över hur ts eller du tänker när det gäller att i lönndom bedra sin partner som förmodligen litar hundra på Ts/dig.

Nu har ju ts varit där igen och dessutom slutat kommentera, så kliandet i skrevet har fått sitt, och hon mår förmodligen toppen. Narcissister finns det gott om och ibland undrar jag om många av dom samlats här på FL. Hade det inte varit bättre att ni samlades på något forum, typ Badoo, Darkside eller liknande, för likasinnade, och inte på ett forum som riktar sig först och främst till familjer och frågor runt detta,

Eller han/hon som gillar blöjor...Finns säkert något forum för han/hon också...??

Herregud vad du saknar självinsikt. Vore det inte bättre om du stannade i din sekt och predikade?
  • Anonym (sofie)
    Anonym (Stinker) skrev 2020-02-24 14:02:30 följande:

Anonym Sofie du verkar totalt känslokall stackars den person som har dig nära eller du kommer förmodligen aldrig så nära så du fattar...

Stackars den person som måste ha med dig att göra. Mer än så säger jag inte för du har det nog svårt så att det räcker.
  • Anonym (sofie)
    Anonym (Falsksomvatten) skrev 2020-02-24 18:44:47 följande:

Människor blir arga i otrohetstrådar för de tror att de kan vaccinera sig mot otrohet - men det går inte. Vi alla är ulvar i fårakläder och rätt tillfälle gör tjuven. Jag vet det och därför tänker jag INTE kasta sten i glashus vad gäller otrohet. Det är så lätt att begå snedsteg. Oerhört mycket lättare än man någonsin kan föreställa sig. Däremot inte sagt att man bara ska hoppa i säng mot bakgrund av det jag skrivit. Jag bara säger att man bör se sig själv i spegeln innan man pekar finger.

Ja, jag tycker personligen att man är betydligt mer human om man klarar av att se vad din nästa är kapabel till utan att kasta första stenen. Vare sig det handlar om otrohet eller annat.

Men människor som stått redo att kasta stenen på den som blottar sitt innersta har jag inte mycket för.
  • Anonym (sofie)
    Anonym (man) skrev 2020-02-25 13:29:31 följande:

Fast det är ju det det som flera försök säga, om man har kunnat vara otrogen och låtit bli så lan man ju se sig i spegeln utan att kräkas.

Peka finger på idioter som beter sig som svin mot andra ska man ALLTID göra, hur ska de annars fatta att de gör fel?

Men du fattar ju inte hur mycket man än pekar finger åt dig. Så det finns ju idioter som tror att de gör alla rätt utan att se sina egna fel.

Låt den som står utan skuld kasta första stenen.
  • Anonym (sofie)
    Anonym (man) skrev 2020-02-25 14:52:37 följande:

Jadu sofie, du vet väl att man bedömer människor efter deras handlingar och inte efter deras ursäkter?

Du är bedömd efter dina handlingar.
  • Anonym (sofie)
    Anonym (Falsksomvatten) skrev 2020-02-26 13:06:24 följande:

Precis, den som är utan skuld kastar första stenen. Det är så jäkla lätt att sitta på sina höga hästar. Men är det något jag lärt mig så är det att alla gör sina egna undantag. Det behöver inte handla om otrohet såklart. Men kan vara nog så dumt och elakt.

Det är ganska intressant, nu när jag har blivit anklagad ända sen jag yttrade mig första gången, och du också, men jag har inte en enda gång sagt att jag själv har varit otrogen. Ändå har stenarna haglat som bara den. Bara för att man klarar av att tänka att det inte behöver vara det värsta som kan hända en relation.

Jag tror att människor som har så stort behov av att moralisera och peka finger åt vad andra gör, eller kanske gör, har så mycket frustration att dom glömmer hur illa de beter sig. Det kan inte vara lätt att vara så dömande i sin natur.
  • Anonym (sofie)
    Anonym (man) skrev 2020-02-26 20:03:56 följande:

Men oj vad synd det är om dig 

Var det du eller din kompis som brukade säga nåt om "vuxen".
  • Anonym (sofie)
    Anonym (Idioter!) skrev 2020-02-27 06:27:13 följande:
    Tar din tystnad för att du inte tycker det är okej och där med är en kvinna med e dubbelmoral av rang!

Antar att du är rätt ung, du är i alla fall otroligt omogen!

Hoppas ingen vettig man blir drabbad av dig.. Din stackare!
    Eller så kan du ta tystnad för att man inte vill prata med idioter. Du låter instabil och jag ser ingen anledning att inleda en dialog med dig. 
Svar på tråden Otrogen igen?