Otrogen igen?
Så om man ljuger tillräckligt bra så är det ok att bete sig som man vill mot sin partner,menar du?
Så om man ljuger tillräckligt bra så är det ok att bete sig som man vill mot sin partner,menar du?
Hehe, vilket löjligt försök att få att ta avstånd för svek och lögner att framstå som produkten av trauma....ungefär som att svek och lögner är ok, och det är bara människor som inte kommiot över svek som tycker det är fel....
Snakca om cyniskt
KAN fungera är inte detsamma som fungerar bar för många.
Man KAN överleva att bli överkörd av ett tåg med, men jag tror de flesta dör och av de som överlever så är det nog väldigt få som tycker det var enb bra upplevelse som fler borde uppleva.
Att du förstå ärlighet är inte så konstigt, det gör de flesta människor. SKillnaden mellan dig och andra är att där andra tycker svek och lögner är oacceptabelt och något man ska motverka så tycker du det är acceptabel och propagerar för att andra oxå ska acceptera det.
Men varför ska då inte den andra partnern få samma chans?
Att få ha en annan vid sidan av.
Varför ska det vara vara förbehållet den ena?
Men det kan ju påverka förhållandet.
Sanningen kan komma fram från annat håll t ex.
Vad har man då haft för alla lögner och svek?
Förståelse för varför folk är otrogna har nog de flesta redan, men oavsett varför någon gör det så är det lika vidrigt oavsett. Ochd u söker inte förståelse du söker acceptans.
Japp alla har en chans att svika och ljuga, men som tur är så är alla inte lika svianktiga och vill heller inte vara det oavsett om de kan det. Dessutom tror jag du fattade mycket väl att molly50 pratade om att ha någon annan MED sin partners vetskap men i vanlig ordning så förvanskar och förvrider du saker i det absurda
Men risken finns. och då bör man kanske fråga sig om det är värt att ta den risken.
Jag tar inte allt som personlig förnedring,
Jag har bara svårt att förstå hur en del kan klara av att lösa problem i sina förhållanden utan att vara otrogna,medans andra inte klarar av det.
Det är kanske en fråga om personlighet.
Eller hur, jag tycker snarare att det är du som har svårt att fatta att man kan förstå att människor är olika men ändå tycka det är fel att bete sig som ett svin och att våra olikheter inte på´något sätt är en ursäkt för att bete sig som ett svin.
Ja det är helt förkastligt att säga fula ord men helt ok att vara otrogen, gäller ju att prioritera, eller hur Oerhörd?
Gör man verkligen så gott man kan när man väljer otrohet framför att lösa sina problem i förhållandet?
Eller när man bara vill ha lite spänning vid sidan av?Om inte jag minns fel så lever du i ett öppet förhållande och har några andra relationer vid sidan av.
Så att du inte tycker att otrohet är så farligt är kanske inte så konstigt.
Vänta nu lite..Det är väl ingen som tvingar dig att känna dig förnedrad. Bryr du dig inte om att du skulle bli bedragen är det ju upp till dig...Men du skall heller inte tala om för andra att det inte är någon "big deal". För vissa är det avgörande om relationen kan fortsätta.
Du har hakat upp dig på "fula ord"...Vi har också olika språkbruk, och det är inte det tråden handlar om.
Om ni (du och din man) nu lever i ett öppet förhållande med hans gillande, så gäller inte heller det att det skulle passa alla, och framför allt går det inte att jämföra med det ts pysslar med.
Faktiskt det märkligaste inlägget jag läst på länge eftersom jag efterlyst svar som har med ts beteende att göra.
Skall jag tolka det som att ts man skall vara tacksam att han inte vet att han är bedragen, så att han slipper skämmas över att han stannar och ev. förlåter? Tror inte det...
Menar du att det är helt ok att som ts hoppa i säng med en kollega...Ångrar inget, men vill inte ta ett snack med sin man (om så bara för att tala om, om det är något hon är missnöjd med). Men det vill hon inte, för hon älskar ju sin man, och det skulle ju kunna ställa till det...
Men det skulle ju vara gött att ligga en repris. Vilket också sker fyra månader senare.
Enligt dig skall man alltså tycka det är ok att svika sin partner som man påstår sig älska?
Jag vet inte var du fått att jag jämfört din relation med ts. Men får jag fråga...Vem har varit drivande i att öppna er relation?
Konstig också att ts inte har svarat mer än en handfull svar. Tror kanske vi har med ett troll att göra..
Haha, alltså du bli ju bara mer och mer förvirrad...
Så du menar att om min partner sviker MIG, går bakom ryggen på MIG, ljuger för MIG. Så ska jag inte ta det personligt?.... ja då existerar väl inte personligt öht för ett svek är väl så personligt som det kan bli.
Men vad är det du säger då? Det är ju ts som är otrogen !!?
Man ljuger och sviker och går bakom sin partners rygg.
Det är väl ändå något man gör mot sin partner.
En alkoholist dricker inte för att vara elak mot sin partner. En spelmissbrukare spelar inte för att vara elak mot sin partner. Utfallet blir trots allt att den drabbade i förhållandet tar skada. På samma vis skadar den otrogna sin partner utan att ha detta som huvudsyfte.
Så bör man i motsvarande fall inte ta det personligt i dessa fall, och endast fokusera på deras ljusa sidor? Jag hade föredragit att lämna om X inte sökt hjälp innan X åsamkat för stor skada på förhållandet.