Oerhörd skrev 2020-03-17 21:37:09 följande:
Fel? Dumt tycker jag absolut att det är, men jag tänker inte vara med dig och bestämma att det är fel att vara otrogen, eller kalla personer som fattar dumma beslut för fula saker, eller ens se ner på dem. De har antagligen sina skäl och gör säkert så gott de kan.
Gör man verkligen så gott man kan när man väljer otrohet framför att lösa sina problem i förhållandet?
Eller när man bara vill ha lite spänning vid sidan av?
Oerhörd skrev 2020-03-18 12:48:22 följande:
Jag har förklarat det för dig förut. Ingen jag någonsin mött som varit otrogen har varit det med intentionen att göra någon annan illa. Det önskade och vanligast förekommande utfallet är att ingen tar skada. Att säga fula ord och hålla en hård ton är fruktansvärt onödigt. Det säger väldigt mycket om hur det i grunden står till med din egen moral. Det är märkligt hur du berömmer din höga moral, men så tydligt visar att det inte gäller ditt eget beteende. Jag tycker helt enkelt inte att det är berömvärt att vara otrevlig. Dessutom tycker jag att du inte har något att säga om att jag menar att det inte är hela världen om jag blir bedragen. Jag får faktiskt tycka att det inte är så farligt, du har inga medel att tvinga mig att känna mig kränkt och förnedrad, varför du nu skulle vilja det.
Om inte jag minns fel så lever du i ett öppet förhållande och har några andra relationer vid sidan av.
Så att du inte tycker att otrohet är så farligt är kanske inte så konstigt.