Inlägg från: Anonym (man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (man)

Otrogen igen?

Oerhörd skrev 2020-03-13 17:39:15 följande:
    Tror inte jag har berömt ts någonstans.

Jo, jag tänkte faktiskt att den som frågar gott kan vara lika öppen själv, och jag varken vill ha eller behöver någons godkännande av hur jag sköter mina relationer, annat än från de personer jag relationar med. Beklagar att du utsatts för svek och haft så svårt att komma över det. Hoppas det fungerar bättre nu.
    Hehe, vilket löjligt försök att få att ta avstånd för svek och lögner att framstå som produkten av trauma....ungefär som att svek och lögner är ok, och det är bara människor som inte kommiot över svek som tycker det är fel....

Snakca om cyniskt Drömmer
  • Anonym (man)
    Oerhörd skrev 2020-03-13 17:43:38 följande:
    Det är ju faktiskt inte sant. Ett förhållande där lögner förekommer kan fungera hur bra som helst, förutsatt att den som ljuger gör det tillräckligt bra för att den andra inte ska få ens minsta lilla magkänsla om att något skaver.

Jag föredrar visserligen ärlighet, det gör nog de flesta, men jag förstår också att en lögn jag inte känner till faktiskt inte påverkar min bild av verkligheten.
    KAN fungera är inte detsamma som fungerar bar för många.

Man KAN överleva att bli överkörd av ett tåg med, men jag tror de flesta dör och av de som överlever så är det nog väldigt få som tycker det var enb bra upplevelse som fler borde uppleva.

Att du förstå ärlighet är inte så konstigt, det gör de flesta människor. SKillnaden mellan dig och andra är att där andra tycker svek och lögner är oacceptabelt och något man ska motverka så tycker du det är acceptabel och propagerar för att andra oxå ska acceptera det.
  • Anonym (man)
    Anonym (Andreas) skrev 2020-03-15 12:28:54 följande:
    Klart att det KAN påverka. Och det kommer att påverka OM sanningen kommer fram. Men om man ljuger tillräckligt bra så påverkar det inte negativt här och nu. Kanske påverkar det förhållandet positivt om personen i fråga mår bättre av att ha en vid sidan om.
    Det är väl klar att det påverkar negativ här och nu. Personen bli ju förd bakom ljuset och manipoulerad att stanna kvar i ett förhållande som personen annars inte hade valt, med en skithög till partner som personen inte ahde varit kvar med.
    Eller räknas inte det menar du?
  • Anonym (man)
    Oerhörd skrev 2020-03-15 21:45:30 följande:
    Än en gång missar du målet i din iver att vara nedlåtande. Om du känner dig träffad av din tolkning så får det stå för dig.
    Det är nog snarare du som känner dig träffad för att andra ser igenom dina väldigt genomskinliga försök att linda in ditt budskap i vackrare ord
  • Anonym (man)
    Oerhörd skrev 2020-03-15 21:53:36 följande:
    Kanske inte, men de som inte vet, de vet ju inte, och stannar de i en relation de inte tycker är bra rent allmänt så får ju det vara upp till dem.

Ja, jag tror absolut att vi mår bäst av att söka förståelse hellre än enkelspårigt fördömande. Begriper fortfarande inte hur någon kan hålla det emot mig.
    Förståelse för varför folk är otrogna har nog de flesta redan, men oavsett varför någon gör det så är det lika vidrigt oavsett. Ochd u söker inte förståelse du söker acceptans.
  • Anonym (man)
    Oerhörd skrev 2020-03-15 22:01:50 följande:
    Alla HAR samma chans (märkligt ordval i sammanhanget dock) att ha någon vid sidan av.
    Japp alla har en chans att svika och ljuga, men som tur är så är alla inte lika svianktiga och vill heller inte vara det oavsett om de kan det. Dessutom tror jag du fattade mycket väl att molly50 pratade om att ha någon annan MED sin partners vetskap men i vanlig ordning så förvanskar och förvrider du saker i det absurda
  • Anonym (man)
    Oerhörd skrev 2020-03-16 10:10:51 följande:
    Med tanke på din katastrofalt dåliga förmåga att tolka skriven text skulle jag önska att du inte försöker tala om för mig vad det är jag gör.
    Det är uppenbart när man läser dina inlägg
  • Anonym (man)
    Oerhörd skrev 2020-03-16 10:18:54 följande:
    Det ligger inte något förvanskande i mitt uttalande, men fine, jag var kanske inte tydlig nog: Alldeles oavsett inställning till att föra någon bakom ljuset så vidhåller jag att precis alla har samma chans att ha någon vid sidan av, eller istället för sin befintliga partner. Det finns ett fler än ett sätt att göra nästan allt. Den som inte vill bedra kan kommunicera sina begär eller avsluta relationen. De möjligheterna är tack och lov tillåtna för alla i just vårt samhälle.
    Japp, och det kallas normalisera skitbeteende. Du försöker få svek, lögner och manipulation att framstå som normal, som vilket annat val som helst. Det är INTE att påpeka fakta (alla vet redan att man kan bete sig som en röv om man vill), det är att propagera för acceptans för skitbeteende.
  • Anonym (man)
    Oerhörd skrev 2020-03-17 11:58:26 följande:
    Olika personlighet, olika relationer, olika erfarenheter, olika situationer, olika problem. Tror inte att det finns ett enda svar. Att du har svårt att förstå att människor är olika och inte har samma förutsättningar ser jag snarare som en brist hos dig än hos någon som inte lever precis som du.
    Eller hur, jag tycker snarare att det är du som har svårt att fatta att man kan förstå att människor är olika men ändå tycka det är fel att bete sig som ett svin och att våra olikheter inte på´något sätt är en ursäkt för att bete sig som ett svin.
  • Anonym (man)
    Anonym (Egen erfarenhet) skrev 2020-03-17 11:25:41 följande:
    Det finns oändliga rader av om och men, och en hel massa faktorer utöver dem du här räknar upp.
    Om detta är vi helt överens.

Men i mitt fall så är förutsättningarna bl a att:
    - Det jag inte vet mår jag inte ont av.
    - Man kan aldrig hindra sin partner från att vara otrogen.
    - Jag vill inte veta.

Mina förutsättningar ställer alla dina faktorer på kant.
    Jag förstår att du vill resonera utifrån dina egna förutsättningar och känslor men om du ska citera mitt inlägg, diskutera och argumentera med mig på ett seriöst sätt, så måste du åtminstone försöka ta till dig de förutsättningar som gäller.

Jag förstår att du och andra på ett personligt plan tycker att sanningen är väldigt obekväm.
    Det vet jag eftersom även jag själv tidigare i livet tyckte som du och ni, eller låg närmare er i tankesättet. Bl a så var jag en i viss mån svartsjuk och avundsjuk person.
    Senare i livet har jag lärt mig acceptera den uppenbara sanningen och jag har med glädje i sinnet lärt mig själv se positivt på tillvaron och förhålla mig till det i livet och i vår kärleksrelation.
    Efter denna förändring mår jag mycket bättre och lever ett väldigt mycket lyckligare liv. Även min partner, och många andra personer i min närhet, får då chansen må bättre och leva lyckligare i livet.
    Vi tycker inte sanningen är obekväm, det är därför vi anser att sanningen ska fram... det är snarare du som använder sanningens obekvämlighet som en dålig ursäkt för att begrava den med hjälp av lögner. Vem är mest rädd för sanningen, den som vill att den ska fram eller den som vill dölja den?

Det handlar inte om svartsjuka, det handlar om varje individs rätt att kunna göra sina egna val och slippa bli manipulerad att stanna i ett förhållande med hjälp av lögner.

Det är nästan lite komiskt hur du slingrar dig som en ål och försöker få att ljuga och manipulera  som rätt och humant och att förespråka ärlighet som svartsjuka eller rädsla för sanningen. Tror du på allvar att någon kommer tro på det där skitsnacket?
Svar på tråden Otrogen igen?