Gravid v.30 - vad ska man göra när man haft magknip länge? Hjälp mig tyda min övriga syntombild.
Hej alla hobby-doktorer!
För några dagar sedan förändrades min mage (skrev en tråd om det här på Familjeliv och sökte erfarenhet och stöd). Först var magen stor och svullen och började i princip direkt under tuttarna. Sen plötsligt från en dag till den andra så var magen mycket mindre och kulan var längre ner.
Sedan dess har jag även haft magknip. Jag har fått värk efter att jag har ätit. Värken sitter högt upp i magen. Typ i gropen vid bröstkorgen, kanske något längre ner. Vid attack-ont måste jag lägga mig och knipet går över efter någon timme. Men jag har även konstant obehag i magen och diffus värk som kommer och går. Ilande hugg. Svårt med gaser, dålig i magen och börjar må illa till och från (inte samma illamående som jag hade i börja av graviditeten).
Jag tänkte först att jag var magsjuk eller har fått en magbacill - men nu börjar det ha gått så många dagar?
Jag börjar känna mig stressad och orolig. Min barnmorska har dåligt med besökstider och jag undrar vad man ska göra när man gått flera dagar med magknip? Hade bra blodtryck sist jag var hos BM, lämnade urinvägsinfektionsprov idag...
Försökte äta lite och fixa lite i barnrummet nyss, men då började det göra ont igen efter en stund. Jag har även sammandragningar och kissar ofta. Ingen huvudvärk. Inga synbortfall.