• Thu 13 Feb 2020 13:11
    440 visningar
    3 svar
    3
    440

    Extrem molvärk vecka 12

    Hej!

    Som rubriken lyder så har jag haft extrem molvärk nu i 2 dagar. Den kommer och går hela tiden och känns riktigt obehaglig. Jag har haft molvärk till å från hela tiden; men aldrig känt sån här smärta: jag är gravid i vecka 11+2 och fick se en sprattlande bebis för bara 3 dagar sen. Någon som känner igen sig och vad har ni för råd? Bör man åka in? Jag är så extremt orolig :(

  • Svar på tråden Extrem molvärk vecka 12
  • LLW
    Thu 13 Feb 2020 17:09
    #1

    Hej!

    Jag har också haft riktigt ont. Sådär så man inte kan stå upp utan bara ligga i fosterställning. Har oftast kommit på kvällarna men nu ett par nätter har jag vaknat av det.. riktigt jobbigt :( såg också en liten sprattlande filur igår i vecka 10+2, så trots värken tycks ju allting vara okej.

    Jag fick alltid extremt ont vid mens, fick ofta sjukskriva mig de första dagarna, så kanske det hänger ihop? Livmodern kanske är extra känslig? Brukade du få stark mensvärk?


  • Thu 13 Feb 2020 19:50
    #2

    Låter helt normalt! Jag tror inte du behöver oroa dig

  • Thu 13 Feb 2020 19:59
    #3

    Tack för era svar! Det har lugnat sig en aning men är fortfarande ?öm? och känner smärta beroende på vad för rörelse jag gör. Jag får hoppas att allt är i sin ordning <3

    Ja, jag har alltid varit känslig, haft extrema menssmärtor och även haft ont vid ägglossning. Såpass ont att jag har fått ta smärtstillande :(

Svar på tråden Extrem molvärk vecka 12