• Anonym (2020)
    Thu 13 Feb 2020 13:19
    177 visningar
    23 svar
    23
    177

    Dejt

    Har varit singel i drygt ett år träffat några killar men det har inte blivit något. Nu har vi vår första dejt på lördag ska ut och äta. Skitnervös brukar inte vara det. Han är en toppenkille och jag vill verkligen göra ett gott intryck. Vi träffades på krogen för två veckor sedan och pratade länge. En kompis till mig är hans svägerska. Han har haft dåliga relationer och jag är väldigt olik hans ex. Vi har messat en del under denna tid och det känns jättebra men jag är så nervös att det ska bli skit.

    Tänker på vad jag ska ha på mig, vad vi ska prata om, om det blir bra. Brukar inte vara så orolig inför sånt här. Har blivit lite trampad på i tidigare relationer vill verkligen inte att vi ska sitta och diskutera om våra ex hela kvällen. Vi ska till en boulebar och käka samt spela boule. Han har beställt lite småplock och bubbel tills vi kommer dit. Vilka kläder? Förväntas det att jag ska betala han bjöd till date.

    Stöttning snälla!

  • Svar på tråden Dejt
  • Anonym (2020) Trådstartaren
    Thu 13 Feb 2020 17:56
    #3
    Anonym (kille) skrev 2020-02-13 13:30:15 följande:

    Alla har blivit illa behandlade, somliga mer än andra.

    Du är ju kvinna så du sitter på alla korten, så igentligen behöver du inte göra något alls, vill du linda honom runt ditt lillfinger, tydligt läppstift och visa lite hud. Sen kasta med håret och skratta. 

    Det är ju han som kommer att göra sitt bästa för att visa sitt bästa. Så är det, så som bäst, gå dit på dejten. Det brukar vara en bra början. Så löser sig resten, beroende på vad du är ute efter, ett ligg, tillfälligt, eller långvarigt, så bör du bestämma dig hur ärligt du skall besvara hans frågor. 

    Om du försöker slinka ifrån att svara så kommer han att märka det. Det beror ju på hur han är och vilken nivå han är på. Det är ju sånt du ska kolla på första dejten. Får du sexuell attraktion, så e de ju nåt, får du inte det, så gör som dina kompisar gör. 

    Leta vidare. Finns mer män än kvinnor där ute så länge du är ute i svängen så falller det ned nåt i knäet på dig förr eller senare. 

    Gå in för att ha det trevligt.

    Går du in med nerverna utanpå så går det sämre. 

    Men det är väl normalt och va lite nervös det är hälsosamt. 

    Lycka till. 


    Så det är jag som sitter på triumfen. Svårt detta med dejting. Ska försöka njuta. Hud alltså Ska tänka på det.
  • Anonym (2020) Trådstartaren
    Thu 13 Feb 2020 19:16
    #5
    Anonym (Jeanette) skrev 2020-02-13 18:06:32 följande:

    Jag tycker du inte ska träffa honom något mer, han verkar vara en riktigt dålig kille. Bara utnyttjar dig. Och därmed behöver du inte tänka på klädsel nåt mer. Lyssna inte på andra råd om att visa hud. De vill bara att du ser ut som en prostituerad så att han får signaler om att det är fritt fram. 

    Nej, bäst att undvika helt. SMSa och skriv att du inte vill ses igen. Var rak och ärlig. Säg varför, att du inte vill dejta en kille som bara vill utnyttja dig. 


    Jag tror nog du fått detta om bakfoten. Har ju knappt träffat honom och han har def. inte utnyttjat mig. Jag som ville ha råd om klädsel och är orolig.
  • Anonym (2020) Trådstartaren
    Thu 13 Feb 2020 21:52
    #8
    Anonym (kille) skrev 2020-02-13 20:06:00 följande:

    ja, det finns ju individer som anser att mänsklig biologi är sexistisk och objektifierande tydligen.


    Tycker att du, jeanette låter oerhört nedlåtande och bitter. 
    En dejt är inte en begravning, det ska vara lite spänning i luften, och roligt. Bara för att man visar hud, så betyder ju inte det att män tror att det ska bli sex. 
    Däremot är det som kolsyra i saft det adderar till det hela lite mer. Och är tjejen osäker kan det vara en chans att styra det hela mer.

    Det handlar inte om sex, men om feminitet. En stark feminin kvinna skäms inte över sig själv eller vem hon är. Och vill hon visa upp det så ska hon det och ha roligt medans hon gör det. 
    Ts ja, men såklart, beror på killen, men som kille gillar jag när det är klassiskt. Du vet en snygg uringning som visar lite grann men också dina former i helhet, enfärgat med nåt atteralj som sticker fram.  det ska ju inte vara för skrikigt. Rent och snyggt och stiligt. ett part matchande skor, inte för höga klackar (ifall han kan ha mindervärdighetskomplex) Finns ju sånna killar tyvärr. Själv tycker jag om kvinnor som gärna tar plats.
    Så om det känns rätt så har du fångat kisen vid första ögonkastet och du kan styra det hela som du vill. :)

    Återkom gärna och berätta vad det blev och hur det gick!
    Jag håller med dig i det du skriver. Klart man vill visa sig från sin bästa sida och det innebär ju inte att man springer runt halvnaken för att visa upp sig. Denna kille är en gentleman så jag är inte orolig för hur han ska agera.

    Lovar att berätta. Tack för din input
  • Anonym (2020) Trådstartaren
    Fri 14 Feb 2020 06:25
    #17

    D


    Anonym (Pekka) skrev 2020-02-14 00:18:23 följande:

    Kul, hur gamla är ni?


    40+
  • Anonym (2020) Trådstartaren
    Sun 16 Feb 2020 21:37
    #22
    Anonym (kille) skrev 2020-02-13 20:06:00 följande:

    ja, det finns ju individer som anser att mänsklig biologi är sexistisk och objektifierande tydligen.


    Tycker att du, jeanette låter oerhört nedlåtande och bitter. 
    En dejt är inte en begravning, det ska vara lite spänning i luften, och roligt. Bara för att man visar hud, så betyder ju inte det att män tror att det ska bli sex. 
    Däremot är det som kolsyra i saft det adderar till det hela lite mer. Och är tjejen osäker kan det vara en chans att styra det hela mer.

    Det handlar inte om sex, men om feminitet. En stark feminin kvinna skäms inte över sig själv eller vem hon är. Och vill hon visa upp det så ska hon det och ha roligt medans hon gör det. 
    Ts ja, men såklart, beror på killen, men som kille gillar jag när det är klassiskt. Du vet en snygg uringning som visar lite grann men också dina former i helhet, enfärgat med nåt atteralj som sticker fram.  det ska ju inte vara för skrikigt. Rent och snyggt och stiligt. ett part matchande skor, inte för höga klackar (ifall han kan ha mindervärdighetskomplex) Finns ju sånna killar tyvärr. Själv tycker jag om kvinnor som gärna tar plats.
    Så om det känns rätt så har du fångat kisen vid första ögonkastet och du kan styra det hela som du vill. :)

    Återkom gärna och berätta vad det blev och hur det gick!
    Dejten blev mycket lyckad där han tyckte jag var jättesnygg och doftade otroligt gott. Pratade massa hela kvällen. Käkade och spelade boule. Vi ska ses igen och det känns bra. Han tyckte det var en superdate. På bussresan till annan ort så hade jag plockat med en varsin öl och lite chips, uppskattades otroligt mycket. Sa att jag kunde betala min del av nota men han insisterade på att få betala hela. Jag tog notan på ett annat ställe och bussbiljetten hem. Han följde med mig hem och det kändes jättebra. Nu är det balansgång med att inte vara för på. Utan ha lite is i magen. Vilket jag tycker är svårt i detta läge.
Svar på tråden Dejt