Inlägg från: Anonym (Buhuhuhuhuhu) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Buhuhuhuhuhu)

Vad tycker ni om SAS nya reklam?

Tycker den var bra, och allas hysteriska redaktioner säger mig att den behövdes...

Det den säger är att resor och möten mellan kulturer berikar oss och våran kultur!

Ingen kultur är immun mot påverkan!

Varför blir ni då upprörda av en reklam som helt enkelt säger att resande berikar vår kultur. Är ni så osäkra på er svenska identitet att tanken på att vi hämtat saker vi tyckte om från andra kulturer? Ni kan ju se det som att vi erövrade deras saker och gjorde de till våra...

Sluta oroa er...de säger inte att det är fel att vara skandinav, de säger inte att vi är utan kultur... de säger att man kan berika sin egen kultur i möten med andra kulturer... och det är inte bara vi som låter oss berikas, se på italienarna... pasta... finns det något mer italienskt? Tänk att det var araberna som tog pastan till Italien kring år 1000 (och för sa man att det var Marco Polo som kom med det från östra Asien men sen upptäckte man att pastan fanns redan innan... undrar vilken som var först av araberna eller öst asiaterna? Eller fick de båda det från ytterligare en annan kultur?) Så skjuta oroa er... bara för att våra traditioner kommer utifrån så är de inte mindre svenska!! Bara de som tror att Sverige är ett svagt land med vek kulturer tror att det är det den reklamen säger.... jag väljer att vara stolt över att vi tagit traditioner och saker och gjort dem våra!!!

• Anonym (Buhuhuhuhuhu)
    Anonym (Buhuhuhuhuhu) skrev 2020-02-14 03:16:39 följande:

Är ni så osäkra på er svenska identitet att tanken på att vi hämtat saker vi tyckte om från andra kulturer?

*Är ni så osäkra på er svenska identitet att tanken på att vi hämtat saker vi tyckte om från andra kulturer skrämmer er så?
  • Anonym (Buhuhuhuhuhu)
    jeanette02 skrev 2020-02-14 04:28:26 följande:

Det värsta är nog att man försöker också idiotförklara oss som folk här. De flesta av oss vet redan att sakerna de tar upp kommer från andra länder. Varför skulle jag exempelvis gå runt och tro att vindkraftverk är skandinaviskt, bara att bege sig ut världen så ser man ännu fler än vad som finns här i Norden. Wienerbröd, det kan ju till och med en idiot räkna ut vart det har sitt ursprung. Herregud.

Jasså.... vart har wienerbrödet sitt ursprung då? (Tips på engelska kallas de danish... och på italienska svedese (svensk))

Kulturer utvecklas genom möten och resor. Det är det som SAS försöker säga. Res med dem så kan du berika vår egna kultur med upplevelser du tar med dig hem.

Fattar helt seriöst inte varför folk är upprörda... om det inte är så att de upprörda är idioter och inte förstår enkla koncept?
  • Anonym (Buhuhuhuhuhu)
    DonKrieg skrev 2020-02-14 13:24:45 följande:

Har du någonsin sett SAS eller något annat land/flygbolag säga att ett annat land än Sverige helt och hållet saknar egen kultur? Skulle man säga något sånt i andra länder skulle folk göra revolution i ren ilska. I Sverige nöjer sig de flesta med att skriva av sig på nätet eftersom vi är så fega.

Reklamen handlar inte om att kulturer utvecklas genom möten och resor, utan att Sverige saknar egen kultur, medan alla andra länder utanför Skandinavien minsann har egna kulturer. Det är det folk är förbannade på.

Det säger de ju inte alls! Suck... de påpekar bara att mycket s än der som vi sett som typiskt skandinaviskt har vi fått någon annanstans ifrån. Del är inte att slagga att vi är utan kultur. Vi har, precis som alla andra länder, byggt upp vår kultur genom möten med andra kulturer, utvecklat idéer och koncept som vi haft med oss hem och gjort dem våra. Men utan möten med andra kulturer skulle vår kultur tyna bort och dö!

Det de säger är " res och ta med dig upplevelser hem!" Är det verkligen så svårt att förstå deras budskap?

I så fall haft de gjort ett fel med reklamen, de har överskattat vanligt folks intelligens, de trodde att alla skulle förstå ett så enkelt och tydligt budskap, men tydligen trodde de att folk hade högre intelligens än vad som var fallet... tråkigt och ledsamt... liten fundering; Av er som inte förstått budskapet, hur många är det som röstar SD eller ännu mer åt höger? Jag är själv höger men åt mitten, så nej jag är inte *infoga valfri förolämpade namn för någon som röstar vänserpolitiskt*... Men jag är fundersam på korrelationen "inte förstå tydliga budskap" och "röstar extremhöger". Tittar jag i denna tråd så ser det ut att finnas en tydlig länk, och då kommer följd frågan: Hur påverkar denna okunskap att förstå enkla koncept hur man röstar? Är det för att man inte förstår och kan ta till sig fakta som man röstar på extremhögern? Eller kort sagt, är man idiot för att man röstar extremhögern eller röstat man på extremhögern för att man är idiot....

Nåja, kan man inte förstå det enkla budskapet i SAS reklam så går mitt resonemang och mina funderingar helt över ens huvud och någon blir säkert kränkt och förbannad av det jag skriver....
  • Anonym (Buhuhuhuhuhu)
    Persbrandtkola skrev 2020-02-14 13:40:57 följande:

Har du ens sett reklamen? Eller så förstår du inte.

Tror det är du som inte förstår.... budskapet är enkelt, men dey är helt klart över din nivå...
  • Anonym (Buhuhuhuhuhu)
    Anonym (Buhuhuhuhuhu) skrev 2020-02-15 03:54:39 följande:

Det säger de ju inte alls! Suck... de påpekar bara att mycket av det som vi ser som typiskt skandinaviskt har vi fått någon annanstans ifrån. Del är inte att säga att vi är utan kultur. Vi har, precis som alla andra länder, byggt upp vår kultur genom möten med andra kulturer, utbytt idéer och koncept som vi haft med oss hem och gjort till våra. Men utan möten med andra kulturer skulle vår kultur tyna bort och dö!

Det de säger är "Res och ta med dig upplevelser hem!" Är det verkligen så svårt att förstå deras budskap?

I så fall har de gjort ett fel med reklamen, de har överskattat vanligt folks intelligens, de trodde att alla skulle förstå ett så enkelt och tydligt budskap, men tydligen trodde de att folk hade högre intelligens än vad som var fallet... tråkigt och ledsamt... liten fundering; Av er som inte förstått budskapet, hur många är det som röstar SD eller ännu mer åt höger? Jag är själv höger men åt mitten, så nej jag är inte *infoga valfri förolämpade namn för någon som röstar vänsterpolitiskt*... Men jag är fundersam på korrelationen "inte förstå tydliga budskap" och "röstar extremhöger". Tittar jag i denna tråd så ser det ut att finnas en tydlig länk, och då kommer följd frågan: Hur påverkar denna oförmåga att förstå enkla koncept hur man röstar? Är det för att man inte förstår och kan ta till sig fakta som man röstar på extremhögern? Eller kort sagt, är man idiot för att man röstar extremhögern eller röstar man på extremhögern för att man är idiot....

Nåja, kan man inte förstå det enkla budskapet i SAS reklam så går mitt resonemang och mina funderingar helt över ens huvud och någon blir säkert kränkt och förbannad av det jag skriver....

Gaaah min mobil ändrar orden trotts att jag kontrollerar helatiden. Se ovan så har jag försökt rätta texten...
  • Anonym (Buhuhuhuhuhu)
    jeanette02 skrev 2020-02-15 12:01:06 följande:

Ja, jag kanske är naiv... Men jag inte så naiv att jag tror på det Expressen publicerar. Särskilt inte som de ofta samarbetar med Expo som har vänsterextrema kopplingar.

Det är svårt att hitta hyfsat objektiv media dessa dagar.

Men det är det inte, bara högerextrema högerextremism tror det. Är ert ganska så bra idiottest: börjar någon babbla som dig om media, då förlitar sig den oftast på sidor som samhällsnytt, hyllar Lamotte som journalist och köper Trumps retorik om fejkmedia. Med andra ord så den personen en idiot. Att den sedan inte förstår enkla budskap som SAS reklamen är inte något som förvånar....
  • Anonym (Buhuhuhuhuhu)
    Persbrandtkola skrev 2020-02-16 01:18:17 följande:

Aftonbladet har analyserat grafen fel.

www.friatider.se/aftonbladet-anklagas-fake-news-om-sas-filmen

Friatider är INTE oberoende och fri media, det är däremot definitionen av falska nyheter... Men höger extrema gillar dem och vill tro på dem för de säger saker som de med sin begränsade intelligens kan tror sig förstå...

Så du outar dig som högerextrem och att du har svårt för att förstå saker genom att länka till dem...
Svar på tråden Vad tycker ni om SAS nya reklam?