Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Vad tycker ni om SAS nya reklam?

KillBill skrev 2020-02-15 10:19:23 följande:

Att ett nordiskt flygbolag vill lyfta fram de fördelar som resandet har haft för utvecklingen av de nordiska nationerna och de nordiska samhällena är självklart. SAS får nu hjälp av tusentals nationalister att skapa uppmärksamhet kring SAS varumärke. Det är en mycket smart kampanj.

Nationalister?

Drömmer du, är du inte riktigt vaken än?
  • Anonym
    KillBill skrev 2020-02-15 10:49:36 följande:

Du har alltså missat hur hela drevet började med enorm uppmärksamhet på svenska alternativsajter som Samhällsnytt och Nyheteridag och spridning via den ryska propagandajätten Sputnik (som är känd för att föra fram högerextrem, främlingsfientlig och nationalistisk proagande)?

Drevet?

Fast det är klart, från dig kan man förvänta sig vad som helst.
  • Anonym
    KillBill skrev 2020-02-15 11:10:23 följande:

För en som du, som inte ens vågar uppträda med ditt rätta användarnamn i tråden, kan man förvänta sig vad som helst.

Ja du, jag har mina skäl.

Jag använder bara mitt användarnamn när jag diskuterar det ämne jag ursprungligen blev medlem för.

Det får du naturligtvis ha åsikter om, men att använda det i syfte att förringa det jag skriver?

Nej, det känns inte seriöst.
  • Anonym
    KillBill skrev 2020-02-15 11:51:42 följande:

Men du tycker att det är seriöst när du föringar det jag skriver? 

Det är mer sannolikt att förvanta sig vad som helt av någon som som uppträder anonymt än någon som är öppen med sitt användarnamn..

Du använder ditt användarnamn i politiska trådar, så mycket vet jag.

Men vad du kallar sig utöver det... kan man inte veta. Inte hur många gröna, hånflinande gubbar du än må klistra in.

Så, nu kan du förneka att du emellanåt diskuterar med dig själv med detta namn plus ett extra!
  • Anonym
    nihka skrev 2020-02-15 13:30:10 följande:

Helt OK. Lite lång men jag antar att den kommer att visas i en förkortad version.

Budskapet är att den som reser plockar med sig hem - inte mindre ens hem för det...

Fast det var ju en nätattack.

Det har inte varit någon "attack", ett massivt missnöje är inte en attack.
  • Anonym
    KillBill skrev 2020-02-15 13:46:03 följande:

Kort efter att reklamfilmen plockats ner uppdagas det att personer i en chattgrupp, som kopplas till nazistiska NMR på kommunikationsappen Telegram, kritiserar reklamfilmen och uppmanar folk att agera mot SAS i sociala medier.

"Nu är videon uppe igen. Ogilla den med alla era konton"

Att som intressegrupp gå samman är inte en attack.
    Jag är inte med i några nazistiska nätverk men har varit inne och ogillar ändå.

Är jag en del av din påstådda attack då?
  • Anonym
    KillBill skrev 2020-02-15 14:13:11 följande:
    här kan du läsa mer om drevkampanjen:

https://www.facebook.com/groups/kallkritik/permalink/762268467630695/
    Allt det där har jag redan sett/läst.
    Jag vidhåller att det inte rör sig om någon attack utan om att vi är många som uttryckt samma åsikter.

Sedan kan jag tycka att en del borde borsta ur hela gapet med rotborste. Man får lov att uttrycka sig något så när hyfsat, även när man är starkt kritisk.
  • Anonym
    jeanette02 skrev 2020-02-15 15:05:05 följande:
    Expo...hela deras existens verkar ju gå ut på att misskreditera Sverigedemokraterna. De har sitt ursprung i AFA. AFA är våldsvänster. Du är patetiskt själv också isåfall. Som tror att Expressen och Expo är objektiva.
    Ja, så är det ju faktiskt.
    Även om jag inte går så långt som att kalla folk för patetiska i första taget.
Svar på tråden Vad tycker ni om SAS nya reklam?