Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Vad tycker ni om SAS nya reklam?

Persbrandtkola skrev 2020-02-27 01:04:34 följande:
    Det har jag inte sagt heller! Sa att det var fel! Inte förbjudet. Läs innan du svarar, så slipper du missförstå! Jag skriver till och med att: "Klart de inte kan det"!Baby Självklart skulle SAS ha en öppen dialog istället och ta problemen i hornen. Men nej, SAS gömmer sig under en sten. Hmmm, undra när SAS ska göra något åt saken, börjar bli rätt skämmigt.

Så du kunde inte motivera? Starkt... Väldigt bra argument. Precis som SAS står med händerna i fickorna och huvudet bland molnenBaby 

Nej, där har du fel! Vad är bortklippt i den korta? Gå in och jämför! Baby  
    Och jag sa inte förbjudet utan att de inte har någon skyldighet. Läs innan du svarar så slipper du missförstå.

Tror du SAS har hindrat dig från att skriva och klaga? Tejpat igen brevlådan och blockerat inkorgen?

De har stängt kommentarfältet för att det inte bara användes som kommentarsfält utan belamrades av grupper som ville använda SAS som platform för sin nationalistiska propaganda och hatstorm. De kan fortsätta hålla till i kloakerna Avpixlat/Samhällsnytt och på Fria tider och Nordfront. SAS behöver inte tillhandahålla en anslagstavla för dem.

Samma budskap: allt är lånat.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    jeanette02 skrev 2020-02-27 18:11:24 följande:
    Samma sak: Det stämmer fortfarande inte dock, att allt är lånat. Även om det är SAS sorgliga budskap.
    Jo, allt är helt eller delvis lånat. Det är det som kallas utveckling. Utveckling bygger på att man bygger vidare. Men visst är viss utveckling så banbrytande att man kan tycka att den är en klass för sig, men det finns alltid en föregångare. Sedan kan uppfinningar och upptäckter glömmas bort och sedan uppfinnas och upptäckas igen. Vem ska då få kredit?

Vem uppfann hjulet? Och vad är ett hjul? Måste det ha ett nav eller räcker det med att rulla över stockar? 
  • nihka
    KillBill skrev 2020-02-27 17:01:19 följande:

Det norska flygbolaget Norwegians aktiekurs störtdök på börsen i Oslo på torsdagen. Kursen föll med 25 procent. På några dagar har börsvärdet mer än halverats.

Märkligt jag trodde Norwegian skulle lyfta nu när alla nationalister lämnat SAS

Hahaha! Eller hur!
  • nihka
    Anonym (Hehe) skrev 2020-02-27 19:49:48 följande:
    Jag ställer samma fråga till dig. Om ingenting är en riktig uppfinning eftersom att allt har en föregångare så är ju köttbullar, demokratin, pappaledighet och fan och hans moster inte heller något hemland. I såna fall ljuger ju SAS i deras reklamfilm med din definition. Vad säger du om det?
    För den observante så har jag redan svarat på den frågan.
  • nihka
    jeanette02 skrev 2020-02-27 20:19:07 följande:
    Jo, så är det också. Men faktum kvarstår att vissa upptäckter kommer från specifika platser och av specifika människor. Över hela världen finns dessa.
    För att ställa frågan på sin spets, tror du att någon av dessa upptäckter och uppfinningar skulle ha sett dagens ljus om upptäckarna/uppfinnarna hade isolerats från mänskligheten och enbart fick förlita sig på sig själva?
  • nihka
    Anonym (Hehe) skrev 2020-02-27 19:45:33 följande:
    Som väntat har du noll koll på hur ekonomin ser ut. Låt mig förklara:

OMX Stockholm PI dök 3,7% idag (ja, du kommer att behöva googla för att veta varför det är anmärkningsvärt). OSEBX Oslo sjönk 4,88%. Du fattar väl att detta är ett resultat av coronaskräcken och att det ingår i ett större finansfall snarare än att det har en korrelation med deras reklamfilm? Och vilka branscher tror du drabbas värst av detta? Just det, flyg- och resebranschen. Läser du inte ekonominyheterna?

Men nu när vi ändå tar upp det, du kan väl svara på frågan som tidigare ställdes i tråden? Ni som försvarar SAS hävar bestämt att SAS har rätt eftersom att alla uppfinningar från Skandinavien inte är riktiga uppfinningar eftersom att de har någonting som är en föregångare. Isf borde ju inte heller USA, Schweiz, Grekland, Turkiet etc heller ha några uppfinningar. Så oavsett resultatet så ljuger ju SAS. Eller vad säger du?

(Det sistnämnda kommer du aldrig att kunna svara på, det kan jag lova).
    Först missade du komplexiteten i SAS reklamfilm. Sedan missar du ironin i KBs inlägg och så har du missat att frågan du syftar på och som du lovar aldrig kan besvaras, redan har besvarats.

Ooops! Och nästa gång missar du...?
  • nihka
    jeanette02 skrev 2020-02-27 20:48:41 följande:
    Jo, det har du en poäng i det håller jag med om. Men det var ju tyvärr inte det SAS påstod enbart. De sade ju att vi har Absolutley Nothing truly Scandinavian.
    Nu är ju SAS Scandinavian och har valt en skandinavisk utgångspunkt, alltså trycker inte på att Absolutely Nothing is Truly Anything utan startar med sig själva.
  • nihka
    Anonym (Hehe) skrev 2020-02-27 21:28:57 följande:
    "För den observante"? Jag, liksom de flesta andra, har annat att sköta än att följa alla dina inlägg konstant hela tiden så påminn mig om vad du sa.
    Jag, liksom de flesta andra, har annat att sköta än att konstant påminna dig om allt du har missat.

Du får läsa bakåt och jag är naturligtvis inte den enda som har svarat på den "obesvarbara" frågan.

Ett tips för framtiden är att inte ge dig in i debatter du inte behärskar
  • nihka
    KillBill skrev 2020-02-27 21:39:13 följande:

Jaha då förstår jag, det är för att lågprisbolagen är mindre stabila under lågkonjunktur som SAS i går  bekräftade att man under pågående lågkonjunktur har för avsikt att starta ett separat lågprisbolag. Tack ör att du berättade.

Jag kom helt osökt att tänka på något om att man inte ska ge sig in i debatter man inte behärskar
  • nihka
    Anonym (Hehe) skrev 2020-02-27 21:37:13 följande:
    Ja eftersom att jag har ett liv utanför detta forum så har jag som sagt inte följt alla dina inlägg konstant hela tiden. Det är fullkomligt korrekt, och förstår inte vad det skulle vara för märkligt med det? Ja, såtillvida du nu inte tar för givet att vi alla sitter och dödar vår tid på att följa vad du och andra vänstermänniskor har att säga (fast du själv hävdar att du är höger men inte känner till att Adam Smith grundade den moderna kapitalismen).

Och vad är det för komplexitet jag missat? Att SAS halkat på ett bananskal när de trodde att vänsteråsikter är standard fast de fått hur många bevis på motsatsen och nu får äta upp misstaget i form av kritik och eventuellt förlorade inkomster?

Och vad exakt är ironin i inlägget? För om det skulle föreställa humor så var det (som alltid när vänsterfolk ska försöka vara roliga) totalt misslyckat.
    Nästa sak du missar är att man kan ha ett liv utanför detta forum och ändå ha koll på vad man pratar om här, men eftersom du uppenbarligen inte fixar det utan måste fråga vad som har sagts är ett tips för framtiden att inte ge dig in i debatter du inte behärskar.

Aha. Du har bytt från "kapitalismen" till "moderna kapitalismen" nu. Inbakat  i resonemanget om att det finns en kapitalism och sedan en variant "modern" kapitalism är ju tanken på en vidareutveckling. Hade du missat att du talar emot dig själv på det här viset? Låt mig förklara: du har så dålig koll att du verkar vara stalinist.

Skämt är så tråkiga när man måste förklara dem.
Svar på tråden Vad tycker ni om SAS nya reklam?