Inlägg från: jeanette02 |Visa alla inlägg
  • jeanette02

Vad tycker ni om SAS nya reklam?

KillBill skrev 2020-02-21 07:15:25 följande:

Tänker du på när SD politikerna i Skurup försöker tysta en av kommunens rektorer?

Det låter inte bra om det nu stämmer. Vilket är svårt att ta reda på, då det är så svårt att hitta objektiv journalistik i Sverige.

Men främst är det något som gäller främst sittande regering jag tänker på i mitt ursprungliga inlägg.

Men du verkar otroligt upphängd på SD. Varför ser du inga andra felaktigheter från tex vänster/socialdemokratin? Alltså det finns märkligheter från alla håll och partier.
  • jeanette02
    KillBill skrev 2020-02-21 07:21:22 följande:

Nu är du väl mer än lovligt ologisk? Jag tycker att SAS film är bra. Det är andra som är upprörd över SAS budskap och vill bojkotta företaget pga detta.

Ok. Det är bra för dig. Men även andra har rätt att tycka den är urusel. Utan att behöva få otrevliga tillmälen efter sig och påklistrade negativa etiketter.
  • jeanette02
    Anonym (Findus) skrev 2020-02-21 11:52:33 följande:

Du verkar ju inte vara positiv till SAS rätt att uttrycka sig. Och inte att andra skriver i tråden att de gillar filmen. Så du verkar ju inte heller gilla att andra inte delar dina åsikter. Du vill t o m bojkotta dom som inte delar dina åsikter.

Att andra ger dig svar på tal innebär inte att de vill tysta dig. Du har helt missuppfattad vad yttrandefrihet handlar om. Däremot ville ju TS att någon som inte höll med hen skulle sluta skriva.

Så var det igång igen...

Nej, du och några till andra vänder på allting som som inte passar er agenda och förstör tråden fullständigt. Ger faktiskt upp att försöka förklara fler ggr. Kommer med lögner och påståenden. Vem skulle jag bojkotta menar du?

Jag vill framhäva att alla har vi rätt att uttrycka oss, men vi som inte är positiva till SAS reklam vi blir idiotförklarade gång på gång. Sedan skriver vissa helt anonymt dessutom. Ännu värre. Fattiga, lågutbildade nationalister osv, förbannade dumheter. Skulle vara intressant att se vilken typ av människa som egentligen skriver under det nicket? Smecker i detta fall.
  • jeanette02
    Smecker skrev 2020-02-21 11:42:24 följande:

Ja självklart, det finns ju länder här i världen som tillåter, ja till och med uppmuntrar, att människor uttrycker rasism, homofobi, misogyni och liknande åsikter.

Den största fördelen med svensk åsiktsfrihet är ju att det även inkluderar åsikter om andras åsikter. Självklart får man uttrycka (nästan) vilka idiotiska saker som helst, men man har inte rätt att slippa få sina åsikter ifrågasatta. Visst är det underbart?

Ja, precis du förstår äntligen något. Så även dina åsikter kan bli ifrågasatta. Gud vad bra. Synd bara att det inte är så populärt. Det är väl därför du svänger dig med nedsättande epitet om det inte passar dig. Sorglig och osäker person du verkar vara.
  • jeanette02
    KillBill skrev 2020-02-21 12:05:46 följande:

Förstår inte hur du tänker. Att människor med olika uppfattning kan diskutera aktuella frågor i en tråd på FL är ett exempel på att det råder åsiktsfrihet I landet .Hade det varit bättre om bara en åsikt fick koma till tals på FL?

Ja det är självfallet att vi ska ha åsiktsfrihet. Men så är ju inte fallet i denna tråd. Utan det handlar enbart nu om att idiotförklara människor som inte har samma åsikt som du själv. Du har själv missförstått åsiktsfrihet. Det innebär inte att kränka andra som har en annan uppfattning om en sak.
  • jeanette02
    Smecker skrev 2020-02-20 18:06:01 följande:

SAS målgrupp är affärsresenärer och folk med pengar, inte fattiga, lågutbildade "nationalister" vars enda flygresa var en sista minuten till Mallis. SAS målgrupp säger "Hmmm.." och nickar lite åt reklamen, mer reaktion än så blir det inte.

Här är ju ditt otrevliga inlägg. Jag ingår inte i den grupp du har ett sådant behov att klanka ned på. Då jag är varken fattig eller lågutbildad. Men SAS reklam, är för mig usel ändå.

Men det är ett oseriöst sätt att skriva på som du gör. Man måste inte själv känna sig träffad av ett inlägg för att se hur elakt och fel det är.
  • jeanette02
    Anonym (trisstan) skrev 2020-02-21 14:08:27 följande:

Lågutbildade är för övrigt både tröttsamt och uttjatat. Märkligt att de som är så högutbildade inte har mer att komma med, än samma gamla uttjatade visa varje gång? 

Min starka misstanke är att de varken är särskilt högutbildade, men vad som hästlängder värre är, de är inte ens särskilt BILDADE. Det kan man nämligen vara utan att ha hög utbildning.
  • jeanette02
    Anonym (Findus) skrev 2020-02-21 14:50:14 följande:

Så ni vill alltså ha en egen tråd där ni kan smutskasta SAS reklam, men inga andra får ha några åsikter?

Ja, som sagt, yttrandefrihet...

Vi ska alltså ha begränsningar för yttrandefriheten, tycker du?

Absolut inte. Jag har nog inte hittat någon som kan lägga fram det positiva med reklamen. Människor får gärna tycka det givetvis.

Utan de flesta inlägg FRÅN DE som säger sig vara positiva handlar om att JUST SMUTSKASTA de som inte uppskattar reklamen och som dessutom har fört fram vettiga argument varför den inte uppskattas. Ingen smutskastning av SAS vad jag sett iallafall.

Det är en väldigt skillnad på yttrandefrihet, diskutera och ha olika åsikter och att försöka enbart smutskasta meningsmotståndare. Då har man väl inte så många vettiga argument helt enkelt.

Förstår du skillnaden? Yttrandefrihet kontra trycka ned meningsmotståndare/strypa diskussionen.

Inte samma sak.
  • jeanette02
    KlantSmurfen skrev 2020-02-21 16:15:58 följande:

Det finns undantag, Wench8­5 har till skillnad från SAS har inte fattiga, lågutbildade nationalister som målgrupp gjort några vettiga inlägg som innehåller logik och verkar inte behöva leka märkvärdig

Ok. Tack jag har missat.
  • jeanette02
    nihka skrev 2020-02-22 00:36:47 följande:

Din "poäng" faller ju platt eftersom SAS inte förnedrat någon. Jag har iaf inga problem med att höra om gemensamt ursprung och att alla lånar av varandra hej vilt. Det är ju så det är.

Samtidigt förstår jag hur nationalister kan känna sig kränkta av att deras nationalistiska världsbild krockar med vetenskapliga fakta.

Lite som att Flat Earth Society skulle bli kränkta av att se en SAS-reklam där man flyger runt ett jordklot

Fascinerande att du fortfarande tror att det du påstår skulle vara det som gör människor irriterade. El kränkta eftersom det är ordet du använder.

Det är inte FAKTAN i sig människor stör sig på. Varför fortsätter du att påstå något så korkat? Det är ingen nyhet för människor att sakerna kommer från andra länder och kulturer som de nämner i reklamen. Hallå, ingen har något problem med det.

Utan det är sättet man förminskar Scandinaviskt/Scandinavien genom sin negativa, dystopiska stämning och ordalag som stör folk, iallafall mig.

Sedan just att man medvetet försöker få oss Scandinaver att framstå som idioter, ovetande människor. Tex när en kvinna i reklamen säger att - Midsommarstången då? Och ser helt uppgiven ut i ett grått trist klipp.

Nej Tyskland. Ja, men liksom DET VET vi redan att den kommer därifrån om man har lite bildning. Likaså med vindkraftverken, det såg jag som liten i USA första gången, varför tror SAS att människor i allmänhet går runt och tror att det är en Scandinavisk grej.

Varför tror de på SAS att vi så okunniga? Varför har de en sådan märklig syn på folket i Scandinavien? Känns som att det är grupp väldigt snäva människor som gjort denna reklam och de ser ned totalt på potentiella kunder och kunder de redan har.

Förstår du verkligen inte det minsta av kritiken mot denna reklamfilm?

Som sagt det har inte med den faktiska faktan att göra, att många tycker den är mindre lyckad. Nej.
Svar på tråden Vad tycker ni om SAS nya reklam?