Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Vad tycker ni om SAS nya reklam?

jeanette02 skrev 2020-02-22 16:10:12 följande:

Mm, du tycker reklamen är humoristisk enligt ditt egna inlägg. Då kan jag ju undra, hur hamnar man där? Hur kan man få den reaktionen till reklamen ifråga?

Men jag sedan tänker jag att - Jaha det tycker den personen. Orkar inte riktigt bry mig om varför du tycker det just nu. Utan det får vara väl med det, helt enkelt.

Jag känner en irritation som reaktion när jag ser filmen i fråga. Varför det finns, har jag redan beskrivit. Jag går inte runt och är arg för det.

Hur man hamnar där? Man kan sin historia, har lite distans och tror inte att någon är ute efter att sätta sig på en. Man påminner sig också om att det är ett flygbolag i tiden som gjort en reklamfilm och inte en politisk manifestation av någon politisk organisation. Och slutligen att Skandinavien inte finns för oss "skandinavier" utan att det är mer en utomskandinavisk syn att vi är skandinavier. Nationalister borde reagera på att bli ihopklumpade med sina grannländer och vara lite nöjda med att tanken att ett gemensamt skandinavien och "truly Scandinavian" inte finns. Fast det är de inte, i den här tråden iaf, och det är komiskt.

Din tur.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Persbrandtkola skrev 2020-02-22 16:53:02 följande:

Ja du behöver uppenbarligen mer mat, så att du växer!  Hahaha! Ovanligt att du inte har några svar haha... Precis som SAS regerar, typ oj, nu blev det svårt, vad ska vi göra? Tips! Om du vill veta vad SAS reklamfilm handlar om: 

">

soundcloud.com/nyhetsbubbla/sas-raderar-reklamfilm-pa%2Fsets%2Ftorsdag-13-februari-2020&fbclid=IwAR1jdxzn8GKjxTamRt1h6Cf5SZjpCd-dADm38DEoLmVYchx8-LZ6gzsXZKI

">

Trodde du skulle bli glad av lite hjälp med att hitta det åtråvärda svaret på frågan som bekymrar dig så mycket.

Men det kanske var för invecklat svar från mig för att det skulle kunna vara till hjälp för dig. Vill du att jag citerar din fråga och sedan mitt svar?
  • nihka
    Anonym (Redan där) skrev 2020-02-22 14:40:46 följande:

Haha, om du blev kränkt för den kommentar jag skrev till dig kan jag meddela att jag inte är samma person som vem du nu blandar ihop mig med i tråden, mitt nick är "anonymt" men du visar ju inte exakt vem du är heller, det är så det funkar här.

Dock förstår jag att du är så självcentrerad att du säkert inbillar dig att det bara är ett enda stort ryskt troll som inte håller med dig, för det kan ju inte vara så att du har fel?

När man är så lättkränkt som du blir det lätt att det hamnar i fokus, så vill du ta bort fokus från din egen person så testa att uttrycka dig lite mindre lättkränkt och mindre taggarna utåt och fokusera på ämnet!

Ämnet här är att SAS misslyckats med sin reklamfilm, eftersom den bara retat upp potentiella kunder (Bara att se objektivt på hur stor andel negativa reaktioner den fått). Så, kan du hålla dig till ämnet nu utan att börja fantisera om konspirationer, och istället vakna upp i verkligheten, så slipper du att folk kommenterar din lättkränkthet!

Du måste hs postat fel. Dels har jag inte pratat med dig och dels hör inlägget inte hemma här utan i forumet som avhandlar ramdom personers åsikter om nihka. Se länk nedan.
  • nihka
    Persbrandtkola skrev 2020-02-22 16:55:53 följande:

Så du är bara med i en tråd för prata om "vad?" Så du har missat poängen totalt med tråden? Ändå är du med och diskuterar... I alla fall... Ledtråd, dan handlar om SAS reklamfilm... 

Varför diskuterar du då mig hela tiden? Lev som du lär vetja!

Tack föresten för filmer som gjorts av personer som delar din åsikter. Hade du tänkt att de skulle utgöra bevis för att din åsikt är rätt? F Ö R S Ö K att svara utan att dra in mig som person och dina åsikter om mig.
  • nihka
    Anonym skrev 2020-02-22 18:17:36 följande:

Länk nedan???

jeanette02 skrev 2020-02-22 18:27:05 följande:

Så här Nikha, dessa tidigare inlägg i tråden sammanfattar varför den gjorde mig irriterad.

Fast det svarar inte på varför du blir irriterad. Varför låter du det bara inte rinna av dig? Det måste ju ha träffat en öm tå tänker jag. Jag känner mig väldigt trygg i min svenskhet och person och tar inte illa vid mig.
  • nihka
    Anonym skrev 2020-02-22 18:17:36 följande:

Länk nedan???

Skämt blir så tråkiga när man måste förklara dem.
  • nihka
    Anonym (Hehe) skrev 2020-02-22 19:25:50 följande:

Ska vi ta sakfrågan nu då? Är ingenting Skandinaviskt? Jag kan flera uppfattningar som är Skandinaviska bara i huvudet (lågskeppet, separatorn, kollegierna, flera tidiga filmkonster som uppkom i Danmark i början av 1900-talet, kullagret, blixtlåset, bondeståndet, etc), så redan där har SAS fel. Ska vi dock titta på vad resorna gjort så var det förr ett perfekt redskap för att sprida idéer och tankar,

Allt är förädlingar av sådant som redan fanns tidigare. Så ser det ut överallt.
  • nihka
    Anonym (Typiskt) skrev 2020-02-22 19:44:01 följande:

Typiskt svensk- inte våga vara stolt över nåt man uppnått eller gjort. Inte våga vara bättre än andra, inte våga vara stolt svensk, inte våga älska sitt land, inte våga fira nationaldagen med dunder och brak.. ja listan kan göras lång. Varför inte vara stolt över bra saker som gjort i te.x Skandinavien/Sverige?

Har rötter från Ukraina men tycker Sverige är ett grymt bra land, en av de bästa i världen! Är född i Sverige och är stolt över det! Jävla skitreklam!

Vadå inte våga? Alla behöver inte typ skrika och dansa på bordet för att vara nöjda. Roligt att du trivs i Sverige och gillar landet bortsett från människorna då.
  • nihka
    jeanette02 skrev 2020-02-22 20:40:24 följande:

Om du inte kan engelska?

Reklamen säger i början - What is truly Scandinavian?

- Absolutley nothing.

Där har vi en del av problemet nämligen,

INTE ATT kunskap, kultur, uppfinningar kommer från andra länder som nämns i reklamen.

Truly kan sedan tolkas på lite olika sätt, tex "verkligen" "verkligt" skandinaviskt alt. "i själva verket skandinaviskt"

Sedan svaret på det då. - Absolut ingenting. Då ljuger man bara rakt upp och ned. Så jag undrar vad avsikten egentligen är med den märkliga reklamen?

Jag har då inte betraktat något av det som nämns i reklamen som typiska skandinaviska påhitt, precis som säkert många andra. Därför blir reklamen också ett sätt att försöka skriva oss på näsan och få skandinaver att framstå som obildade.

Prova med i grund och botten.
  • nihka
    Anonym skrev 2020-02-22 20:35:48 följande:

Ja, det alldeles förfärligt att tvingas erkänna sina små "påhitt" som bara roade en själv... *ridå*

Du behöver inte ta då illa vid dig för att du behövde få det förklarat för dig och om du inte gillar att få saker förklarat för dig är mitt råd att du inte frågar.

Jo, jag tyckte det var lite kul att skoja lite med personer som tror jag är ämnet för tråden.
Svar på tråden Vad tycker ni om SAS nya reklam?