Vad tycker ni om SAS nya reklam?
jeanette02 skrev 2020-02-22 16:10:12 följande:
Mm, du tycker reklamen är humoristisk enligt ditt egna inlägg. Då kan jag ju undra, hur hamnar man där? Hur kan man få den reaktionen till reklamen ifråga?
Men jag sedan tänker jag att - Jaha det tycker den personen. Orkar inte riktigt bry mig om varför du tycker det just nu. Utan det får vara väl med det, helt enkelt.
Jag känner en irritation som reaktion när jag ser filmen i fråga. Varför det finns, har jag redan beskrivit. Jag går inte runt och är arg för det.
Hur man hamnar där? Man kan sin historia, har lite distans och tror inte att någon är ute efter att sätta sig på en. Man påminner sig också om att det är ett flygbolag i tiden som gjort en reklamfilm och inte en politisk manifestation av någon politisk organisation. Och slutligen att Skandinavien inte finns för oss "skandinavier" utan att det är mer en utomskandinavisk syn att vi är skandinavier. Nationalister borde reagera på att bli ihopklumpade med sina grannländer och vara lite nöjda med att tanken att ett gemensamt skandinavien och "truly Scandinavian" inte finns. Fast det är de inte, i den här tråden iaf, och det är komiskt.
Din tur.