• Fri 14 Feb 2020 18:48
    1360 visningar
    2 svar
    2
    1360

    Beige avföring efter magsjuka?

    Har haft magsjuka med massor med diarrér i 2 dagar nu, senast i morse, men kändes ok nu på eftermiddagen. När jag bajsade nu ikväll var det nästan normal konsistens men däremot var bajset ljust/beige. Såg en svag ljusbrun färg när jag gnuggade med toaborsten.

    Hursomhelst så läser jag bara att detta med ljus avföring är ett akut tillstånd som kräver omedelbar vård och undrar om man ändå inte kan få ljus avföring efter en magsjuka?

  • Svar på tråden Beige avföring efter magsjuka?
  • Fri 14 Feb 2020 21:08
    #1
    Dzala skrev 2020-02-14 18:48:49 följande:

    Har haft magsjuka med massor med diarrér i 2 dagar nu, senast i morse, men kändes ok nu på eftermiddagen. När jag bajsade nu ikväll var det nästan normal konsistens men däremot var bajset ljust/beige. Såg en svag ljusbrun färg när jag gnuggade med toaborsten.

    Hursomhelst så läser jag bara att detta med ljus avföring är ett akut tillstånd som kräver omedelbar vård och undrar om man ändå inte kan få ljus avföring efter en magsjuka?


    Ja, om du har det ofta och omotiverat ska du självklart söka för det.

    Ljus avföring är dock väldigt vanligt att få direkt efter en magsjuka och i det fallet beror det på att matspjälkningen inte riktigt kommit ikapp än. :) 
  • Fri 14 Feb 2020 21:26
    #2

    Jag har haft det en gång förr för nåt år sedan, troligen pga jag åt för mycket cashewnötter men det försvann efter nån dag. ???? men då är det säkert för att magen fort farande är ur balans efter magsjukan som du skriver. Tack för svar.????

Svar på tråden Beige avföring efter magsjuka?