• Fri 14 Feb 2020 20:27
    346 visningar
    1 svar
    1
    346

    Hjärtinflammation

    Hej! För några dagar sedan behövde jag åka in till akuten för att jag hade andningssvårigheter och en strålande smärta på vänster sida vid hjärtat. 
    Efter EKG och provtagning skickar dom hem mig och säger att jag ska komma tillbaka om det blir värre.
    Dagarna går och jag vaknar upp med små blåmärken på vardera underben. Jag tänker direkt på blodpropp och beger mig därför in till akuten igen. Nu får jag komma in ganska fort då jag har svårt med andningen. Läkaren säger då att förra gången jag var där hade jag lite ojämna hjärtslag så man beslutar sig därför för att göra ett ultraljud på hjärtat där man ser att jag har lite mer vätska än normalt i hjärtsäcken. Jag får också göra en lungröntgen som påvisar något i höger lungsäck som dom inte riktigt visste var det var. 
    Återigen skickade man hem mig för att man inte visste var det kunde vara förutom en inflammation. Efter detta besök har jag svårt att slappna av då jag känner att mitt hjärta slår ojämnt och hur en kall känsla i kroppen bildas. Jag har också sjukt svårt att sova om nätterna då jag är rädd att jag kanske inte vaknar igen. Blir också orolig över att dom inte har "hittat" allt då dom inte gjorde det första gången. Jag har en läkartid på måndag på min vårdcentral då denna akutläkare tyckte att detta behövde utredas ytterligare.
    Blir så otroligt nervös och ängslig när de konstaterade "fel" på både hjärtat och lungor.
    Vad tycker ni jag ska göra?
  • Svar på tråden Hjärtinflammation
  • Anonym (Vc)
    Fri 14 Feb 2020 21:12
    #1

    Boka en tid på vårdcentralen asap så att du får prata med en läkare om detta och få förklaring/uppföljning till vad det är de sett och vad som pågår. Du ska inte sitta hemma och må dåligt och känna den osäkerhet du känner.

Svar på tråden Hjärtinflammation