Inlägg från: Anonym (Anders) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anders)

    Ond värld

    Hej!,

    Jag förstår dig totalt.. Jag har mycket som liknar i din berättelse. Får jag fråga vad du gjort att du reagerar att du är ond? Jag själv kan gå över gränser då jag varit psykiskt misshandlad länge och jag tappar det mesta. Men tycker du själv det är konstigt att man flippar ur son individ när man inom sig känner att ens liv är utsatt och orättvis? Jag uppmanar inte till att det är okej att gå över gränser men jag förstår känslan då det inte är så enkelt att hantera sig själv och det blivit för mycket. Har du pratat med någon stödperson?

  • Anonym (Anders)
    Universe1234 skrev 2020-02-15 03:03:30 följande:

    Kriser sker i livet, mental naturlig process. Jag vill inte kalla det för psykisk misshandel oavsett så kan jag väl ta mig vidare från det här? Jag har alla verktyg.


    What do you want to do ?
    New mailCopy
    What do you want to do ?
    New mailCopy
    Nämen absolut! Nej nej Men just jag har varit med om psykisk misshandel vilket lett mig till att göra att alla mina gränser släpper och jag blir utagerande. Du kan givetvis ta dig ur det hela. Har du verktyg så är det bara bra, men känner du att du kan lugna ner dig när det väl blir jobbiga känslor? Får jag fråga om du skadat något då du skrev " nu har det hänt" ?
  • Anonym (Anders)

    Får jag fråga om du använder något program eller liknande då det står "New mail copy" på alla inläggen? :):)

  • Anonym (Anders)
    Universe1234 skrev 2020-02-15 03:11:40 följande:

    Det viktigaste är att jag kan ta mig vidare. Jag har inte skadat någon. Jag reflekterar mycket just nu om allt. Känner nu att jag vill ta över världen skapa en fungerande värld.


    What do you want to do ?
    New mailCopy
    Okej, jo ta dig vidare kan man men du måste ta det lugnt och bearbeta allting. Det kan vara super svårt att göra det själv ibland. Har du någon nära dig som du brukar prata med typ syskon eller så? Du ska inte ge upp att komma "tillbaka" till allt, man är oftast starkare än vad man tror. Däremot ska du inte stressa fram de känslorna utan låt varje dag ha sin gång.. älta gärna och gråt och tillåt dig må dåligt, annars så blir allt bara pannkaka
  • Anonym (Anders)
    Universe1234 skrev 2020-02-15 03:11:40 följande:

    Det viktigaste är att jag kan ta mig vidare. Jag har inte skadat någon. Jag reflekterar mycket just nu om allt. Känner nu att jag vill ta över världen skapa en fungerande värld.


    What do you want to do ?
    New mailCopy
    Universe1234 skrev 2020-02-15 03:12:56 följande:

    Om jag vart med om detta så kan jag skapa samma livskvalite som alla andra. Allting blir bra?


    What do you want to do ?
    New mailCopy
    Glömde förresten fråga hur du upplever världen och det du vill ändra på? Jag undrar så jag vet hur jag ska hjälpa dig.

    Du kan få tillbaka samma livskvalitet bara det att du måste ta det lugnt med dig själv. Allt kommer inte kännas bra på en gång men du kommer nå ditt mål om du inte sätter höga krav på dig själv.
  • Anonym (Anders)
    Universe1234 skrev 2020-02-15 03:19:02 följande:
    What do you want to do ?
    New mailCopy
    Kan jag uppnå samma livskvalite som övrigt folk en dag?. Alltså ge upp eller suicidala tankar aldrig någonsin nej nej det är bara sjukt.

    Sådana individer har inte fått verktygen.

    Dessa frågor om jag förtydligar det igen.

    1. Jag kan absolut ta mig vidare från detta?

    2. Kan jag uppnå samma livskvalite som övrigt folk?

    3. Förmodligen blir jag starkare av detta?

    Dom tre frågorna, besvara tack.
    Jag har precis besvarat dessa tre frågor..

    1.Men ja du kommer ta dig vidare om du inte stressar fram att"må bra"

    2. Ja du kan uppnå samma livskvalitet, däremot måste du ha tålamod och försöka hitta dig själv i allt detta först innan allt annat blir bra.

    3. Detta kommer göra dig mycket starkare!
  • Anonym (Anders)

    Varför säger du att du håller på att bli ond?

Svar på tråden Ond värld