• Anonym ("det där")

    Attraherad på ett sådant sätt att ni vill ligga!

    Verkar som kvinnor har det svårare att bli attraherade generellt? Läser i trådar om kvinnor som försökt bli attraherade för att de så gärna velat ha ett förhållande och hitta kärleken, men att det bara känts fel och att kemin uteblir.

    Blir därför nyfiken på vad det är som får denna känsla över kullen så att säga?

    Hur vet ni att ni plötsligt vill ligga med en person och att ni skulle kunna få starka erotiska känslor och kanske bli kär?

  • Svar på tråden Attraherad på ett sådant sätt att ni vill ligga!
  • Anonym (Äldre nu)

    Jag kan bli ?betuttad? ganska lätt, men har svårt för att bli verkligt kär. Betuttad innebär att jag vill ligga med honom; är fysiskt attraherad och intresserad på så vis att jag vill att han ska bli kär i mig.

    Det kanske låter lite knasigt att önska att nån ska bli kär i en om man inte är kär i denne, men jag går liksom igång lite på den grejen - att en kille både åtrår mig och är förälskad. Blir däremot rätt off om jag vet att nån enbart vill ligga med mig.

  • Anonym (Hur)

    Hur man vet? Man blir kåt av personens blick, sitter jag bredvid honom har jag en stark önskan att få röra vid honom, jag fantiserar om att ha sex med honom m.m. Känner jag detta finns det stor potential.

  • AndreaBD

    Många kvinnor tänker nog väldigt rationellt. Antigen vill de eller så vill de inte. I en situation där jag inte vill, för att det inte är läge av någon anledning - då kan vilken snygging som helst komma, det spelar ingen roll. 

  • Anonym ("det där")
    AndreaBD skrev 2020-02-15 21:24:15 följande:

    Många kvinnor tänker nog väldigt rationellt. Antigen vill de eller så vill de inte. I en situation där jag inte vill, för att det inte är läge av någon anledning - då kan vilken snygging som helst komma, det spelar ingen roll. 


    Fast jag tycker de snarare verkar orationellt. De jag talat med vill verkligen bli kära i en speciell kille eller killar,  för att de är rena drömmen på alla plan förutom att det inte klickar. De kan vara hur snygga som helst och åtrå dem, uppvakta osv, men kvinnans lust uteblir. Det vore intressant att veta vad som brukar trigga sexlusten hos dessa kvinnor. Eenskaper, utseende osv?
  • Anonym ("det där")
    Anonym (Hur) skrev 2020-02-15 21:20:47 följande:

    Hur man vet? Man blir kåt av personens blick, sitter jag bredvid honom har jag en stark önskan att få röra vid honom, jag fantiserar om att ha sex med honom m.m. Känner jag detta finns det stor potential.


    Vad är det i de blicken då? Är det bara blickar du går efter?
  • Anonym ("det där")
    Anonym (Äldre nu) skrev 2020-02-15 20:10:12 följande:

    Jag kan bli ?betuttad? ganska lätt, men har svårt för att bli verkligt kär. Betuttad innebär att jag vill ligga med honom; är fysiskt attraherad och intresserad på så vis att jag vill att han ska bli kär i mig.

    Det kanske låter lite knasigt att önska att nån ska bli kär i en om man inte är kär i denne, men jag går liksom igång lite på den grejen - att en kille både åtrår mig och är förälskad. Blir däremot rätt off om jag vet att nån enbart vill ligga med mig.


    Nej det låter inte så konstigt. Du behöver mycket bekräftelse för att släppa till med dina känslor och att du känner dig trygg att han gillar dig. Bekräftelse är kvinnors afrodisiakum, även om de kan vara med otillgängliga killar som de vet att de egentligen inte kan få. Då blir det jakten som blir triggern.

    Vad gör dig betuttad i en kille? Egenskaper, utseende..?
  • AndreaBD
    Anonym ("det där") skrev 2020-02-15 21:31:35 följande:
    Fast jag tycker de snarare verkar orationellt. De jag talat med vill verkligen bli kära i en speciell kille eller killar,  för att de är rena drömmen på alla plan förutom att det inte klickar. De kan vara hur snygga som helst och åtrå dem, uppvakta osv, men kvinnans lust uteblir. Det vore intressant att veta vad som brukar trigga sexlusten hos dessa kvinnor. Eenskaper, utseende osv?
    Jag trodde först du tänkte bara sex där. Om det gäller relation, så kan det vara så att man behöver lita på personen. Ibland känner man bara att något är fel och att man inte litar på personen.
  • Anonym (EN)
    Anonym ("det där") skrev 2020-02-15 19:48:54 följande:

    Verkar som kvinnor har det svårare att bli attraherade generellt? Läser i trådar om kvinnor som försökt bli attraherade för att de så gärna velat ha ett förhållande och hitta kärleken, men att det bara känts fel och att kemin uteblir.

    Blir därför nyfiken på vad det är som får denna känsla över kullen så att säga?

    Hur vet ni att ni plötsligt vill ligga med en person och att ni skulle kunna få starka erotiska känslor och kanske bli kär?


    Jag blir lätt attraherad av människor. Kåt och vill ligga handlar ju enbart om attraktion. Kär har jag inte varit många ggr. För mig behöver det inte hänga ihop
  • Anonym (Tjejkompisen)

    För mig är det oftast dessa saker:

    Hög verbal intelligens, gillar att skriva (tex mess till mig), snälla ögon, inte för stor/farligt utseende utan hellre lite boyish, inte så erfaren sexuellt/relationsmässigt, lite oförutsägbar i det han säger/skriver så det inte blir tråkigt, rätt bra självkänsla men inte nedlåtande, snabbtänkt.

  • Anonym (Hur)
    Anonym ("det där") skrev 2020-02-15 21:32:11 följande:

    Vad är det i de blicken då? Är det bara blickar du går efter?


    Ett sug i blicken, sexig kropp, humor, intelligens, någon som gillar att diskutera m.m.
  • Anonym ("det där")
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2020-02-16 02:29:53 följande:

    För mig är det oftast dessa saker:

    Hög verbal intelligens, gillar att skriva (tex mess till mig), snälla ögon, inte för stor/farligt utseende utan hellre lite boyish, inte så erfaren sexuellt/relationsmässigt, lite oförutsägbar i det han säger/skriver så det inte blir tråkigt, rätt bra självkänsla men inte nedlåtande, snabbtänkt.


    Lite min typ med de där. De får gärna ha mycket relationserfarenhet men inte vara ligga runt typen. En man vars handlingar motsvarar det han säger både med blick och ord.
  • Anonym (Äldre nu)
    Anonym ("det där") skrev 2020-02-15 21:35:09 följande:

    Nej det låter inte så konstigt. Du behöver mycket bekräftelse för att släppa till med dina känslor och att du känner dig trygg att han gillar dig. Bekräftelse är kvinnors afrodisiakum, även om de kan vara med otillgängliga killar som de vet att de egentligen inte kan få. Då blir det jakten som blir triggern.

    Vad gör dig betuttad i en kille? Egenskaper, utseende..?


    Utseende och personlighet i kombination. Gärna sociala nördar. Tycker att det är attraktivt med kunskap och intelligens. De senaste åren har det nästan uteslutande varit yngre män, så på nåt sätt hellre en pojkigare look. Buffliga typer med kriminell bakgrund har aldrig varit min kopp te, alltså inte Paulo Roberto med flera.

    Det som är allra viktigast är dock att jag känner samhörighet med honom, så ofta har det varit nån som påminner om mig själv i tankegångarna och som jag känner mig ?hemma med?. Typ att vi är stöpta i samma form bland en massa främlingar, om du fattar vad jag menar.
  • Anonym (Blomman)

    För mig är det något med hans utstrålning /manliga hormoner i kombination med utseendet. Inga machomän eller fuckboys.

    Jag tänder inte på social status eller intelligens heller (oftast). Kanske hade varit enklare då.

  • Anonym (Olika sorters liggattraktion)

    Jag kan bli jag vill ligga attraherad på lite olika sätt. Ibland mer genuint, ibland mer som ett sätt att få vara nära min man. Då får jag en konstig slags fejk kåthet där jag egentligen mest är ute efter att vara nära och få den där efter sex-känslan fast jag egentligen inte vill ha sex.

    Har nog förfört min man minst hundra gånger bara för att jag vill att han skall ligga och hålla om mig med den där myskänslan man får efter sex. Inte för att jag ville ha sex. 

  • Anonym (Hur)
    Anonym (Äldre nu) skrev 2020-02-16 13:16:54 följande:
    Utseende och personlighet i kombination. Gärna sociala nördar. Tycker att det är attraktivt med kunskap och intelligens. De senaste åren har det nästan uteslutande varit yngre män, så på nåt sätt hellre en pojkigare look. Buffliga typer med kriminell bakgrund har aldrig varit min kopp te, alltså inte Paulo Roberto med flera.

    Det som är allra viktigast är dock att jag känner samhörighet med honom, så ofta har det varit nån som påminner om mig själv i tankegångarna och som jag känner mig ?hemma med?. Typ att vi är stöpta i samma form bland en massa främlingar, om du fattar vad jag menar.
    Oj, kunde varit jag som skrivit detta. Gillar när det finns en liten gnutta av excentricitet, gärna smala män som Thåström i 30-40-årsåldern. Gör inget om de kan rodna lite också men samtidigt ge mig en blick som säger att de vet vad jag vill ha och kan ge mig det.. Älskar kreativa och intelligenta män, en viss nördighet kanske men den coola typen av nördighet. Även viktigt för mig att känna samhörighet och har märkt att jag dras till män som är lite lika mig i utseendet, kanske skrattar på samma sätt eller det är något annat i utseendet som är familjärt.
  • Anonym (Blomman)
    AndreaBD skrev 2020-02-15 21:24:15 följande:

    Många kvinnor tänker nog väldigt rationellt. Antigen vill de eller så vill de inte. I en situation där jag inte vill, för att det inte är läge av någon anledning - då kan vilken snygging som helst komma, det spelar ingen roll. 


    Rationellt? Förstår jag inte.

    Jag blir tänd eller inte. Alltså blir blöt, könet sväller och jag kan inte tänka klart.

    Men har såklart inte bara med det yttre att göra men har varit en viss typ. Detta händer sällan för mig. Denna nivån
  • AndreaBD
    Anonym (Blomman) skrev 2020-02-18 10:40:32 följande:
    Rationellt? Förstår jag inte.

    Jag blir tänd eller inte. Alltså blir blöt, könet sväller och jag kan inte tänka klart.

    Men har såklart inte bara med det yttre att göra men har varit en viss typ. Detta händer sällan för mig. Denna nivån
    Okej, jag menade faktiskt ganska rationellt. Alltså typ - att man inte har haft någon sex på ett tag (för att man är singel eller så) och nu ska man hitta någon någorlunda passande för det. 
  • Anonym (Blomman)
    AndreaBD skrev 2020-02-18 10:49:10 följande:

    Okej, jag menade faktiskt ganska rationellt. Alltså typ - att man inte har haft någon sex på ett tag (för att man är singel eller så) och nu ska man hitta någon någorlunda passande för det. 


    Har lagt ner detta också. Har såklart tänkt så tidigare. Tyckte sexet var dåligt oftast. Kanske valt fel killar?? Men är det inte 100% så blir det inget längre. Kan bli risk för ett långt celibat för mig....
Svar på tråden Attraherad på ett sådant sätt att ni vill ligga!