• Anonym (Raketforskar'n)

Dejta är inte svårt

Jag har löst gåtan.
    Inte svårt egentligen.
    Antingen attraheras man av varann. Eller inte.
    Så svårt var det.
    Om man stöter på en tjej och får nej, då var hon inte attraherad.
    Finns inget mellanting.

• Svar på tråden Dejta är inte svårt
  • Anonym (Hmmm)

Med tanke på att många män inte kan ta ett nej, tjatar och försöker komma till trots att man artigt tackat nej ett antal gånger och förklarat att intresset inte är ömsesidigt håller jag verkligen inte med dig om att det inte är svårt att dejta.

Vi är många som hoppat av dejtingcirkusen pga detta.

• Anonym (Ja)

Ja så är det, är tyvärr inte många män som jag blir attraherad av. Nästan ingen faktiskt, män sköter inte om sitt yttre och ser oftast lite äckliga ut.

Anonym (Hmmm) skrev 2020-02-16 12:45:40 följande:

Med tanke på att många män inte kan ta ett nej, tjatar och försöker komma till trots att man artigt tackat nej ett antal gånger och förklarat att intresset inte är ömsesidigt håller jag verkligen inte med dig om att det inte är svårt att dejta.

Vi är många som hoppat av dejtingcirkusen pga detta.

Det är för att dom inte fattat grejen. 
    Jag som är smart har fattat grejen.
    Attraheras man av nån så försöker man.
    Får man nej så var den andra inte attraherad.
    Då försöker man inte igen med den personen.
    Anonym (Ja) skrev 2020-02-16 12:47:09 följande:

Ja så är det, är tyvärr inte många män som jag blir attraherad av. Nästan ingen faktiskt, män sköter inte om sitt yttre och ser oftast lite äckliga ut.

Lösningen är att träffa kvinnor.
  • Anonym (Hmmm)

Vad kul för dig att du har fattat. Kan du inte använda din kunskap och utbilda alla tjatiga respektlösa män du träffar tack.

Anonym (Hmmm) skrev 2020-02-16 12:50:03 följande:

Vad kul för dig att du har fattat. Kan du inte använda din kunskap och utbilda alla tjatiga respektlösa män du träffar tack.

Nej. Såna män är hopplösa fall. Om de själva inte har fattat grejen... Såna ska man inte dejta.
  • Anonym (L)

Du kommer med en slutlednings som inte hänger ihop med din rubrik. Jag fattar att anledningen till att jag blir nobbad om jag föreslår en dejt beror på att tjejen saknar attraktion gentemot mig.

Men det betyder inte att det inte är svårt att dejta. Trots att jag inser det fantastiska samband du uppenbarligen klurat länge över är det ändå svårt att dejta. Jag har exempelvis aldrig ens lyckats få till en dejt. Jag fattar som sagt att de som sagt nej inte känner någon attraktion för mig men jag har inte en susning om hur jag ska hitta en tjej som faktisk kan göra det.

• Ascendere
    Anonym (L) skrev 2020-02-16 13:59:34 följande:

Du kommer med en slutlednings som inte hänger ihop med din rubrik. Jag fattar att anledningen till att jag blir nobbad om jag föreslår en dejt beror på att tjejen saknar attraktion gentemot mig.

Men det betyder inte att det inte är svårt att dejta. Trots att jag inser det fantastiska samband du uppenbarligen klurat länge över är det ändå svårt att dejta. Jag har exempelvis aldrig ens lyckats få till en dejt. Jag fattar som sagt att de som sagt nej inte känner någon attraktion för mig men jag har inte en susning om hur jag ska hitta en tjej som faktisk kan göra det.

Dejta är lätt, däremot är det svårt att vara attraktiv.

Så antagligen är du inte speciellt attraktiv.

Den goda nyheten är att det finns massor du kan påverka själv för att bli mer attraktiv.
  • Anonym (L)
    Ascendere skrev 2020-02-16 14:01:24 följande:

Den goda nyheten är att det finns massor du kan påverka själv för att bli mer attraktiv.

Hur kan du säga det är lätt att dejta om man aldrig lyckas göra det?
    Anonym (L) skrev 2020-02-16 13:59:34 följande:

Folk gör det svårare än det behöver vara.
    Jag är likadan. Men jag är trött på det. Ska försöka ha mer lättsam inställning till det hela. Och inte analysera allt. Funkar det inte så funkar det inte.
    Du kan träffa en tjej som attraheras av dig precis var som helst, när som helst.
    Ascendere skrev 2020-02-16 14:01:24 följande:

Beror på vem han frågar. Lisa kanske inte tycker han är attraktiv. Men hennes kompis Amanda kanske tycker han är jättehet.
  • Ascendere
    Anonym (Raketforskar'n) skrev 2020-02-16 14:06:06 följande:

Beror på vem han frågar. Lisa kanske inte tycker han är attraktiv. Men hennes kompis Amanda kanske tycker han är jättehet.

Klart att det finns individuella preferenser. Men väldigt mycket är generellt också. God fysik, stort självförtroende, god självkännedom, hög social kompetens tex.
    Ascendere skrev 2020-02-16 14:32:14 följande:
    Klart att det finns individuella preferenser. 
    Ja, tur att inte alla har samma smak.
Svar på tråden Dejta är inte svårt