• Blommighyacint

    Norlandia förskolor - Någon som jobbar/jobbat eller har sina barn där?

    Funderar på hur det är att jobba på Norlandias förskolor i jämförelse med kommunal förskola.

    Vill veta vad ni tycker är bra, men också det som är mindre bra.

    Kan tilläggas att jag funderar på att söka till en av Norlandias förskolor. Denna kommer att vara helt nystartad, så i dagsläget har inga tjänster kommit ut, men gör inom kort.

    Så bara skriv! Även ni som har era barn där. Vad är ni nöjda med? Vad funkar inte alls?

  • Svar på tråden Norlandia förskolor - Någon som jobbar/jobbat eller har sina barn där?
  • Anotherone

    Har just nu mitt andra barn på en förskola inom den koncernen vilket ju borde vara ett tecken på att vi trivs.
    Men jag ska erkänna att jag inte valde den pga den är fristående utan för läget främst. 

  • Lialie

    Hej!

    Här haft mina tre barn på sammanlagt fyra olika förskolor, varav en var Norlandia. Det var en annan privat och två kommunala. Norlandia fsk var outstanding alla kategorier. Personal, engagemang, lokaler, allt!! Nu kan det säkert skilja beroende på vilken fsk men det verkade vara bra personalpolitik, framför allt kändes det som att de hade en närvarande chef. Lycka till!0

  • Lialie

    Hej!

    Här haft mina tre barn på sammanlagt fyra olika förskolor, varav en var Norlandia. Det var en annan privat och två kommunala. Norlandia fsk var outstanding alla kategorier. Personal, engagemang, lokaler, allt!! Nu kan det säkert skilja beroende på vilken fsk men det verkade vara bra personalpolitik, framför allt kändes det som att de hade en närvarande chef. Lycka till!0

  • PromenadlimpN

    Svarar flera år efter i hopp om att någon läser och väljer att INTE placera sitt barn på Norlandia (iaf inte kvarnen). Fruktansvärd förskola. Inga utbildade förskolelärare så barnen har inga pedagogiska tillfällen. Som förälder får du varken insikt i vem som jobbar var eller när det byts ut personal. Nya ansikten hela tiden, så otryggt för barnen och för dig som förälder. Liten gård och de marknadsför att de för utflykter, men ofta är de inte ens ute på hela dagen.  Min känsla är att personalen går på knäna och inte kan hantera barngrupperna. Du får heller ingen information om hur det går. Eller så säger de att allt går bra för att det sedan visar sig att det inte alls gått bra. 


    Det finns självklart bra barnskötare och pedagoger som gör det de kan, men jag skulle aldrig rekommendera någon att sätta sin barn här. 

  • blomman33
    Det är kaos på Norlandia Seminariet, och anonyma brev/mail från personal/fd personal har skickats ut till vårdnadshavare. De innehåller information som indikerar på stora brister vid förskolan/Norlandia. Har det hänt på Kvarnen också?
Svar på tråden Norlandia förskolor - Någon som jobbar/jobbat eller har sina barn där?