• Ebba24689

Hur mycket tjänar en vikarie som undersköterska?

Hej, jag har utbilda undersköterska sedan 2018 och jobbar som vikarier. Jag tjänar 139 per timmen. Jag undrar vad ni andra undersköterska timvikarie tjäna eller om det som jag får nu från min chef låter bra?

• Svar på tråden Hur mycket tjänar en vikarie som undersköterska?
  • Caliot

Jag vet inte va du får i månaden då ja inte vet hur mkt du jobbar men hos oss låg månadslönen på omkring 20-21 000 kr. Vilket ja tycker e lite. Jobbar i hemtjänst.

• Ebba24689
    Caliot skrev 2020-02-17 17:07:37 följande:

Jag vet inte va du får i månaden då ja inte vet hur mkt du jobbar men hos oss låg månadslönen på omkring 20-21 000 kr. Vilket ja tycker e lite. Jobbar i hemtjänst.

Jag jobbar bara som timvikarie och det betyder att dem timmarna jag jobbar, är det som jag fick betalt för. Jag jobbar på äldreboende inom Malmö
  • Ebba24689
    Caliot skrev 2020-02-17 17:07:37 följande:

Jag jobbar bara som timvikarie och det betyder att dem timmarna jag jobbar, är det som jag fick betalt för. Jag jobbar på äldreboende inom Malmö
  • Caliot
    Ebba24689 skrev 2020-02-17 18:34:22 följande:

Jag räknade om din lön till månadslön och då blir de ca 20500. Sen gissar ja att du har ob också? Låter som ganska normalt. Tycker jobbet är värt bättre lön än så. Men du har inte onormalt låg för att vara timmis allafall.
Svar på tråden Hur mycket tjänar en vikarie som undersköterska?