Inlägg från: Anonym (Bill) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bill)

Par i relation hur olika är ert sexbehov?

Anonym (Njuta?) skrev 2020-02-26 07:52:39 följande:
    Njuta av sex? Är väl ganska vanligt att kvinnor inte gör det. Jag onanerar tex hellre än har sex. Som singel saknar jag inte sex ett dugg.
    Här har vi väl problemet i ett nötskal...

Det finns många kvinnor som upplever sex med en partner som ganska ointressant. Jag tror vi har en stor biologisk skillnad här. Dom flesta män går igång sexuellt bara av att se en naken eller halvnaken kvinna. Kvinnor fungerar helt enkelt inte på det sättet. Många kvinnor mår hur bra som helst utan sex - medan många män mår skitdåligt för att dom inte får sex.
    Det blir svårt att hitta matchande par - dom sexuellt intresserade kvinnorna räcker inte till för alla dom sexuellt frustrerade männen som ständigt vill ha sex.

• Anonym (Bill)
    Anonym (Man 50+) skrev 2020-02-26 13:06:00 följande:
    Varför njuter du inte av det? Du verkar ju inte vara asexuell, eftersom du onanerar. Så vad är det med sex som inte är bra, och hur skulle det behöva vara för att bli bra?

Jag tror att många kvinnor är alltför rädda att uttrycka sina behov och önskemål om sex tydligt, och tyvärr därför accepterar ett dåligt sexliv. De flesta män vill inget hellre än att kvinnor talar om för dem hur de vill ha det - våga säg det!
    Eller också är sex så oviktigt för många kvinnor att dom inte har något behov av att uttrycka sina önskemål - eftersom dom inte har några. Dom mår bra ändå. Sex är helt enkelt något ganska oviktigt, och många tycker bara att mannen är skitjobbig som "ständigt" vill ha sex. Då är det bra att skylla på mannen och påstå att "jag vill inte ha sex med någon som tjatar". Då uppnår kvinnan sitt syfte: mindre sex och en man som inte tjatar om det. Medan mannen mår skitdåligt och måste undertrycka sina sexuella känslor för att iaf hoppas på sex någon gång per månad. Rynkar på näsan Jag tror det ofta är kvinnan som sitter på den verkliga makten i ett parförhållande. Typ var snäll o gör som jag vill så kanske det kan bli sex den här månaden. Givetvis outtalat -  det här är ett spel där man spelar sina roller utan att avslöja sina innersta tankar.
Svar på tråden Par i relation hur olika är ert sexbehov?