Inlägg från: Anonym (Sybillan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sybillan)

Par i relation hur olika är ert sexbehov?

Anonym (Bill) skrev 2020-02-26 17:28:45 följande:

Eller också är sex så oviktigt för många kvinnor att dom inte har något behov av att uttrycka sina önskemål - eftersom dom inte har några. Dom mår bra ändå. Sex är helt enkelt något ganska oviktigt, och många tycker bara att mannen är skitjobbig som "ständigt" vill ha sex. Då är det bra att skylla på mannen och påstå att "jag vill inte ha sex med någon som tjatar". Då uppnår kvinnan sitt syfte: mindre sex och en man som inte tjatar om det. Medan mannen mår skitdåligt och måste undertrycka sina sexuella känslor för att iaf hoppas på sex någon gång per månad. Jag tror det ofta är kvinnan som sitter på den verkliga makten i ett parförhållande. Typ var snäll o gör som jag vill så kanske det kan bli sex den här månaden. Givetvis outtalat -  det här är ett spel där man spelar sina roller utan att avslöja sina innersta tankar.

Har haft långa relationer där jag aldrig fick orgasm i princip. Egocentriska män i kombination med att jag inte var erfaren ledde till detta. Utebliven orgasm leder till att lusten försvinner till JUST DENNA PERSONEN men kan kickas igång av andra. Jag var aldrig otrogen men det tog slut och inget jag saknade.

Efter dessa träffade jag en man som gav mig orgasmer så jag skrek....var omättlig...men killen orkade inte med min lust och grät nästan för han kände sig pressad....

Men just orgasmer sätter igång lusten. Men krävs ju att kvinnan har lite koll på sin kropp lär känna den på egen hand.
  • Anonym (Sybillan)
    Anders 386 skrev 2020-02-25 17:36:07 följande:

Jag tror att många är nöjda i början av ett förhållande. Men sen händer saker på vägen som man aldrig kan förutse. Ett väldigt vanligt scenario är att kvinnan helt enkelt tappar den sexuella attraktionen till sin partner.

Ett grundproblem tror jag är att många kvinnor överlåter sexet till mannen - och det funkar inte i längden. Resultatet blir att kvinnan helt enkelt tröttnar.

Med en kvinna som tar för sig själv i sängen och tar initiativ för att höja sin egen njutning tror jag förhållandet har bättre förutsättning att hålla över tid. Jag tror att det har med våra könsroller att göra - på sikt kan det bli bättre, men en enskild kvinna har nog svårt att förändra sin grundinställning som formas väldigt tidigt i livet.

Men tror det är lite tur också att ha bra killar tidigt i sitt sexliv för att förstå och utvecklas. Nu tänker du att jag själv har ansvaret. Ja men jag hade noll erfarenhet när jag började ha sex vid 20 års ålder. Första killen var en riktig buffel. Förspel fanns inte på kartan.

Men efter att ha varit singel i många år har jag läst på, utvecklats och vet bättre hur jag vill ha det nästa gång jag träffar någon.
Svar på tråden Par i relation hur olika är ert sexbehov?