Inlägg från: Anonym (Jah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jah)

Par i relation hur olika är ert sexbehov?

Jag tror att män generellt sett har högre konstant lust när man tänker biologi. Vi kvinnor är cykliska, vissa dagar i månaden blir jag k*t som ett djur...

Jag tror dock de två största anledningarna till upplevd minskad sexlust i ett förhållande (från kvinnans sida) antigen beror på att mannen är ego alt. dålig i sängen. Då är det skönare att onanera i fred än att kanske få ont, ha halvdåligt, fumligt sex som man inte njuter av/alltid bli besviken (även om man kommunicerat miljoner ggr hur han ska göra). Många män är porrskadade och därmed kassa i sängen. Om män skulle ägna lika mycket tid som de kollar på porr till att läsa på om kvinnlig anatomi och njutning så skulle det nog se lite annorlunda ut.

Den andra anledningen som jag tror är den vanligaste: kvinnor har sex när de mår bra, män för att må bra. Dvs är förhållandet i övrigt inte bra så är man inte sugen på sex som kvinna. Iallafall inte med sin partner. Onani och tankar på andra däremot... hehe. Många män klagar på att kvinnor har så stor sexlust i början som sen försvinner efter något år- ja undra varför..? Beror Ju såklart dels på minskad attraktion. Men även på att män generellt är kassa på romantik och visa uppskattning i vardagen. det är ni duktiga på i början men skiter sen i. Vilket resulterar i minskad sexlust hos kvinnor. Kolla på djur, tex fåglar, där gör handjuren allt för att visa sig värdig att paras med.

• Anonym (Jah)
    Anonym (gäsp) skrev 2020-03-12 21:50:26 följande:

Bevare mig väl, ytterligare ett tröttsamt inlägg om att det alltid är mannens fel när kvinnan tappar sexlusten...

Ja, undra varför....

Män är generellt sämre på att underhålla relationer vilket ofta får detta som konsekvens. Iaf enligt min åsikt och observation. Tycker bara det är så komiskt med alla män som klagar på sexbrist och sen inte tror att det kan ligga hos dem själva. Alla mina väninnor håller med om oromantisk partner = minskad lust till den personen pga besvikelse och inte rätt känsla. Och det är väldigt, väldigt vanligt.

Men inte alla män osv kan jag ju tillägga så att du slipper känna dig trampad på tårna ;)
Svar på tråden Par i relation hur olika är ert sexbehov?