Par i relation hur olika är ert sexbehov?
Man. Har en betydligt större sexuell aptit än min fru och vet inte ut eller in längre, ärligt talat.
Vi är båda under 40 och har barn, och jag fattar att småbarnslivet gör det svårare av många skäl. Det är bara att acceptera. Men gapet mellan oss i sexuellt behov hade funnits i flera år innan vi fick barn. Vi har förstås pratat om det, jag har köpt leksaker och hittat på lekar för att försöka få igång något, men det håller aldrig längre än i max någon vecka.
Till slut gjorde jag det enkelt genom att ta ett papper och dra ett streck med dagar, veckor och månader längs linjen. "Hur ser ditt behov ut?" frågade jag och bad henne sätta ett kryss. Hon landade på en gång varannan månad, jag på två gånger i veckan. Det var bra information som jag kanske borde ha försökt få fram långt tidigare.
Där är vi, och jag vet inte hur hållbart detta gap är. Många verkar bara stå ut i år efter år, men för varje månad som går känner jag att jag missar så mycket sexuellt som jag aldrig kan få tillbaka. Jag är inte så gammal än att jag bara borde acceptera att avstå.
Sedan har vi väldigt olika aptit vad gäller vilken sorts sex som vi vill ha, jag kan ju tycka att man efter ett tio år långt äktenskap kan testa något annat än två olika ställningar. Men det kanske bara är jag.