• Booker

Par i relation hur olika är ert sexbehov?

Man. Har en betydligt större sexuell aptit än min fru och vet inte ut eller in längre, ärligt talat.

Vi är båda under 40 och har barn, och jag fattar att småbarnslivet gör det svårare av många skäl. Det är bara att acceptera. Men gapet mellan oss i sexuellt behov hade funnits i flera år innan vi fick barn. Vi har förstås pratat om det, jag har köpt leksaker och hittat på lekar för att försöka få igång något, men det håller aldrig längre än i max någon vecka.

Till slut gjorde jag det enkelt genom att ta ett papper och dra ett streck med dagar, veckor och månader längs linjen. "Hur ser ditt behov ut?" frågade jag och bad henne sätta ett kryss. Hon landade på en gång varannan månad, jag på två gånger i veckan. Det var bra information som jag kanske borde ha försökt få fram långt tidigare.

Där är vi, och jag vet inte hur hållbart detta gap är. Många verkar bara stå ut i år efter år, men för varje månad som går känner jag att jag missar så mycket sexuellt som jag aldrig kan få tillbaka. Jag är inte så gammal än att jag bara borde acceptera att avstå.

Sedan har vi väldigt olika aptit vad gäller vilken sorts sex som vi vill ha, jag kan ju tycka att man efter ett tio år långt äktenskap kan testa något annat än två olika ställningar. Men det kanske bara är jag.

• Booker
    Lione81 skrev 2020-04-04 09:01:59 följande:
    Lever du ihop med henne, separerade ni, har du träffat någon på sidan av?
    Vi lever ihop, jag vill inte separera för barnens skull och för att förhållandet fungerar i övrigt. Det är inte alls konfliktfyllt. Men det sexuella är ju en stor del och att den inte fungerar är jobbigt och frustrerande. Jag har inte haft en tanke på att träffa någon vid sidan av, men jag kom väldigt nära en kollega nyligen. Vi avbröt det när vi insåg att det skulle bli för komplicerat för oss båda.
  • Booker
    Anonym (Pelle) skrev 2020-04-04 12:25:09 följande:
    Varför stannade du och skaffade barn med henne när du från början visste att gapet var så stort mellan er? Jag menar du kunde redan då förutse hur framtiden skulle se ut. Eller vad du nöjd med lite sex då och fått högre lust nu ? Låter inte logiskt i mina öron.
    Det visste jag inte. Jag kanske var otydlig, men det är över tio år sedan vi träffades och vårt äldsta barn har inte fyllt tre än. De första åren var det rätt bra, hon var mycket oerfaren så jag hade överseende i början och hon var mottaglig för att testa nya saker. Det var inte förrän i fjol som jag bad henne specificera hur hennes behov faktiskt ser ut för att se hur det upplevda gapet ser ut. Innan dess har vi haft många samtal, alltid initierade av mig, och hon har gett mig hopp om att det ska bli bättre. Det har dock aldrig blivit en hållbar förändring. 

Det sexuella är ju inte den enda komponenten i ett förhållande. Man växer ihop, får ett liv tillsammans, skaffar bostad ihop osv. I mina ögon är det inte bara att bryta upp för att sexet inte fungerar. 
Svar på tråden Par i relation hur olika är ert sexbehov?