Gör det ont att slipa ner tänderna inför en krona/bro?
Som rubriken säger: gör det ont att slipa ner tänderna inför en krona eller en tandbro?
Tog det lång tid?
Som rubriken säger: gör det ont att slipa ner tänderna inför en krona eller en tandbro?
Tog det lång tid?
Det kan ila rejält i tänderna samt kännas en del i tandköttet eftersom man är nere och pillar vid tandklttskanten.
Beroende på tandläkare, omfattning och tekniker 50-1. 30 minuter
Det kan ila rejält i tänderna samt kännas en del i tandköttet eftersom man är nere och pillar vid tandklttskanten.
Beroende på tandläkare, omfattning och tekniker 50-1. 30 minuter
Det går ju inte ner till roten direkt, men det är bra att ha bedövning. Det kan ila och det kan göra lite ont i tandköttet om man slipar långt nere också.
Det kan ila rejält i tänderna samt kännas en del i tandköttet eftersom man är nere och pillar vid tandköttskanten.
Är det sant?! Min tandläkare har bedyrat att slipa ner tanden för en krona inte ska kännas alls. Jag avskyr, kan inte förklara hur mycket, när det ilar. Sitter med en trasig tand i detta nu som hon vill göra en krona på.
Det går ju inte ner till roten direkt, men det är bra att ha bedövning. Det kan ila och det kan göra lite ont i tandköttet om man slipar långt nere också.
Det är då säkert utan bedövning och med lite otur. Tandköttet ÄR väldigt känslig, främst därför skulle jag vilja ha bedövning.