Mmm, kan iofs förstå känslan, men hur såg ditt "häst-liv" ut innan barnen och familjen? och innan du träffade din sambo?
Har du haft egen häst, eller varit medryttare, under någon tid som du levt med din sambo exempelvis?
Så här, jag är "häst-pappa" och "häst-make", inte utav eget intresse men utifrån att jag stöttar min sambo och mitt barn, och deras häst-intresse. MEN det tar enormt mycket tid i anspråk, speciellt med egen häst. Och även om man har sin häst inackorderad och betalar för en massa "service" så går det ändå åt en massa tid. Min sambo (och ena barnet) är i princip i stallet varje dag. Mån - fre så är det ofta sen e m till tidig kväll eller sen kväll. Det är lektionsridning, det är egen ridning etc.
Lör-Sön så är det ofta tidig morgon till lunch, eller efter lunch till sen e m, tidig kväll. Det är egen ridning, det är stall-jobb etc.
Skulle nog säga att det finns inget "häst/stall-pass" som understiger 2 timmar varje gång. Är det stall-jour så pratar vi snarare 4-5 timmar.
Då har vi ändå knappt 10min med bil till stallet...
Så, jag tycker nog att du skall först och främst prata med din sambo, innan du kommer för långt i dina egna tankar och drömmar om detta med egen häst.
Jag följer med till stallet ibland, när jag så känner för det. Det är givetvis kul och trivsamt, men det finns absolut tillfällen när jag känner att det går för mycket tid åt "häst" och det finns för lite tid för annat.
Så ska man få det att funka så ska man nog köra med öppna kort och inse tidsaspekten i det hela.
Lycka till!