• njetnjet

    FET i stimulerad cykel - hopplöst?

    Lyssnade på podden Jag vill ha barn. Där sa de att sannolikheten att bli gravid vid FET sjunker när man gör den i stimulerad cykel. Inte så kul att höra när man är mitt i just stimulerad cykel inför FET. Finns det någon som vill dela med sig av solskenshistorier?

  • Svar på tråden FET i stimulerad cykel - hopplöst?
  • Hedblomster

    Jag hörde också det och är mitt i en stimulerad efter att ha gjort flera misslyckade naturliga... Men jag sökte upp nån studie från 2018 som inte sa 10% lägre chans som läkaren i podden sa. Det var några procent lägre men inte så det räknades som en signifikant skillnad!


    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Hedblomster
    Karins08 skrev 2020-02-21 08:25:48 följande:

    Stimulerad hur?


    Jag har gjort stimulerad med progynon från mensdag 2, ultraljud dag 12 för koll av slemhinnan, därefter lutinus i 5 dagar och sedan återföring. Ingen ägglossning.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • njetnjet
    Hedblomster skrev 2020-02-21 07:41:31 följande:

    Jag hörde också det och är mitt i en stimulerad efter att ha gjort flera misslyckade naturliga... Men jag sökte upp nån studie från 2018 som inte sa 10% lägre chans som läkaren i podden sa. Det var några procent lägre men inte så det räknades som en signifikant skillnad!


    Tack! Det låter ju lite mer hoppingivande i alla fall. För mig som typ aldrig har ägglossning finns det liksom inte så mycket att välja på. Hoppas att det går vägen för dig den här gången!
    Shishii skrev 2020-02-21 08:58:01 följande:

    Jag har gjort FET i stimulerad cykel och är nu gravid i vecka 14 <3


    Vad fint att höra! Grattis!
  • Jag är bara jag

    Chansen att bli gravid via FET är marginellt lägre än med ET. Har själv 2 FET-barn Glad, varit gravid 3 ggr med FET. Visserligen ED, men ändå. Synnerligen stimulerat, jag hade passerat klimakteriet med andra barnet.

  • Limarie

    Gjort embryodonation vilket därmed blir ett FET i stimulerad cykel. Hade kunnat göra det i naturligt men omständigheterna gjorde att det blev stimulerad.

    Sedan har ju vissa kvinnor problem med att embryonen vill inplanteras sig på grund av dåliga hormonnivåer. Så stimulerad kan också ha fördelar.


    Embryodonation 02/2020-Äggdonation 01/2020 avbruten-AMH 0,9 (34 år) /spermafaktor - 2 IVF 2019 med ICSI - 0 av 9 ägg befruktades
  • njetnjet
    Jag är bara jag skrev 2020-02-21 14:54:08 följande:

    Chansen att bli gravid via FET är marginellt lägre än med ET. Har själv 2 FET-barn , varit gravid 3 ggr med FET. Visserligen ED, men ändå. Synnerligen stimulerat, jag hade passerat klimakteriet med andra barnet.


    Tack för att du delar så positiv historia!

    Vilken stimulering har ni fått allihopa? Har ni även framkallat blödning? Eller har det varit stimulering efter spontan mens?
  • njetnjet
    Jag är bara jag skrev 2020-02-21 14:54:08 följande:

    Chansen att bli gravid via FET är marginellt lägre än med ET. Har själv 2 FET-barn , varit gravid 3 ggr med FET. Visserligen ED, men ändå. Synnerligen stimulerat, jag hade passerat klimakteriet med andra barnet.


    Tack för att du delar så positiv historia!

    Vilken stimulering har ni fått allihopa? Har ni även framkallat blödning? Eller har det varit stimulering efter spontan mens?
  • Jag är bara jag
    njetnjet skrev 2020-02-24 11:48:11 följande:
    Tack för att du delar så positiv historia!

    Vilken stimulering har ni fått allihopa? Har ni även framkallat blödning? Eller har det varit stimulering efter spontan mens?
    Jag gjorde 7 ED innan jag fick barn- de flesta med framkallad mens innan så de visste exakt när insättning skulle ske. Själva insättningscyklerna har varit Progynon, Prednisolon, Levaxin, Trombyl, ibland Fragmin, Progesteroninjektioner, Folacin. Före FET med andra barnet hade jag inte ens framkallad mens- jag bara började med medicinerna eftersom jag hade passerat klimakteriet.
  • Sjuttiosjuan

    Gravid med Nr 2 i stimulerad cykel. Gjort ÄD utomlands och där har det inte varit på tal att göra det på något annat sätt:) Lycka till!!!

Svar på tråden FET i stimulerad cykel - hopplöst?