Myom
I maj 2019 upptäcktes det att jag hade myom, ganska många myom och den största var väl 10-15 cm. Vi hade då försökt bli gravida i 9 månader utan resultat. Det bestämdes att jag skulle få behålla livmodern men myomen satt så dumt att det var troligt att de var anledningen till att vi inte blev gravida. Annars kan min ålder eller vikt vara problemet.
Efter 5 hemska månaders väntan opererades myomen bort via en öppen bukoperation, jag repade mig relativt fort och i november, ca 6 veckor efter OP kom mensen tillbaka. Jag hade därefter tre normala cykler med 24-27 dagars längd. I december blev det tyvärr svårt att testa för ÄL eftersom det var precis under julen, vi var hemma hos min släkt och ja det blev struligt så jag vet inte om jag hade ÄL. I januari såg jag en stegring på ÄL-stickorna men blev ändå osäker på om det blev riktigt positivt. Sen kom mensen igen som den skulle och jag bestämde mig för att testa med clearblue digital ÄL-test eftersom jag upplevde att jag hade haft svårt att tyda stickorna i januari. Med CB digital ska det ju vara enkelt att se den glada gubben, men efter 10 dagars testande hade ännu ingen glad gubbe dykt upp. Dag 11 hade vi myspys och jag upptäckte lite svagt rosa blod direkt efter
Dag 13 fick jag lite spottings av brunaktiga vätska,
Dag 14 hade vi myspys igen och återigen blev det lite svagt rosa blod direkt efter.
Dag 15 och 16 fortsätter det med brunaktiga spottings besök på wc
Dag 17 och 18 (idag) har jag haft en mycket liten blödning med varmröd färg, det är absolut inte mycket som kommer men det är mer än bara spottings.
Från dag 14 har jag känt mig febrig men även om tempen varit liiite högre än min normala temp, så har jag ingen feber. Jag har dessa dagar känt att jag lätt fått hjärtklappning vid minsta ansträngning, jag har känt mig lite smått yrslig emellanåt och har haft konstig svag värk i tjejmagen. Ibland haft ont även högre upp i magen. Under veckan har jag upplevt att blodet eller de bruna flytningarna kommit efter toalettbesök där jag varit lite hård i magen eller när jag på jobbet hade lyft upp tunga kartonger en dag.
Eftersom jag hade mens som vanligt för typ två veckor sen så lär jag väl inte vara gravid?
Det jag funderar på är om det är nya myom eller om något annat blivit fel i min lilla muffla eller dess tillhörande område.
Är det någon som upplevt liknande efter en myomoperation eller någon som åtminstone kan ge mig en solskens historia om hur de blev gravida efter myomoperationen så jag inte ger upp hoppet om att en dag få bli mamma.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-02-21 18:09
Dag 12 fick jag riktigt ont i tjejmagen, skulle montera en sak högt upp på väggen. Men efter att ha klättrat upp och ner på stolen flera gånger samt stärkt mycket på mig för att nå så hade jag så ont att jag blev sittandes på en stol kallsvettig medan min sambo fick skriva klart åt mig. Om det var sträckningen och mitt blivande upp och ner på stolen som utlöste denna konstiga smärta vet jag ju inte garanterar, men det kom i samband med det.
Jag glömde även skriva att jag haft svag huvudvärk ända sen dag 14 också.