• Anonym (Anonym)

Myom

Har du tagit ett gravidtest för säkerhets skull? Om inte, så ta ett Clearblue digitalt gravidtest föreslår jag.

Annars om du inte är gravid, så kontakta en gyn eller läkare ang dina besvär. Låter inte bra med värk, feber och småblödningar efter operation. Man kan råka få en infektion i såren därinne.

Fick du någon antibiotika efter operationen?

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Unhappy) skrev 2020-02-22 11:14:37 följande:

Eftersom jag fick mens som vanligt för 19 dagar sen så har jag bara uteslutit graviditet och inte tagit något gravtest. Menar du att jag trots mensen jag hade kan vara gravid?

Ja visst kan man få infektion i operationssåret, men nu är det ju nästan fem månader sen jag opererades, så infektionsrisken borde väl vara över för länge sen? Det ska väl vara läkt och helt redan när sjukskrivningen gick ut i november?

Nej ingen antibiotika efter operationen, det behövdes inte.

Det kan finnas en möjlighet att man är gravid även om man haft blödning. Mitt tips är att ta ett digitalt graviditetstest för säkerhets skull. Det kan ju visa plus, och då är det ju bra att veta om det så tidigt som möjligt eller hur?

Lycka till.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Unhappy) skrev 2020-02-22 14:52:15 följande:

Okej, jag har ett digitalt test hemma, bör jag vänta tills imorgon bitti eller kan jag testa nu idag?

Vänta tills imorgon och använd morgonurin.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Unhappy) skrev 2020-02-22 14:52:15 följande:

Okej, jag har ett digitalt test hemma, bör jag vänta tills imorgon bitti eller kan jag testa nu idag?

Vänta tills imorgon och använd morgonurin.
Svar på tråden Myom