• Anonym (Gloria)

Jag har 50 visningar på Mrkoll

Hej!

Jag måste erkänna att jag blir lite rädd. Jag förstår inte hur jag kan vara så populär på mrkoll. Hittills denna månad har jag 50 visningar. Det står att jag "är mer eftersökt än vanligt". Jag undrar hur det kan komma sig. Jag tycker själv att jag lever ett anonymt liv och är inte typen som vill synas och höras i onödan. Om samma person går in flera gånger med sin mobil kan det då räknas? Kan mobilen ändra IP adresser?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Jag har 50 visningar på Mrkoll
  • Anonym (Gloria)
    Giftskåneman skrev 2020-02-21 17:53:48 följande:

Använder du vpn ändras ip nr på telefonen, alltså det som andra kan se.

Tack!

Hur kontrollerar jag om jag har på vpn? Det kan omöjligt vara jag ska har varit inne på mig egen sida 50 ggr men några ggr har jag gått in denna månad.
  • Woot

Det kan ju helt klart vara så att någon med samma namn som dig är aktuell för något brott, har avlidit eller säljer ett hus. Tror det är de främsta anledningarna som folk snokar på MrKoll. Kan det vara så?

• Woot
    Anonym (Gloria) skrev 2020-02-21 17:56:38 följande:

Tack!

Hur kontrollerar jag om jag har på vpn? Det kan omöjligt vara jag ska har varit inne på mig egen sida 50 ggr men några ggr har jag gått in denna månad.

Om du själv varit inne ett flertal ggr denna månad och kollat dig själv kan du ha hamnat på listan över mest sökta i din kommun, och i och med detta kan andra blivit nyfikna och gått in och kollat dig. Så sluta sök på dig själv :)
  • Giftskåneman
    Anonym (Gloria) skrev 2020-02-21 17:56:38 följande:

Tack!

Vpn är en app du installerar i mobilen
  • Anonym (Gloria)
    Woot skrev 2020-02-21 18:00:21 följande:

Om du själv varit inne ett flertal ggr denna månad och kollat dig själv kan du ha hamnat på listan över mest sökta i din kommun, och i och med detta kan andra blivit nyfikna och gått in och kollat dig. Så sluta sök på dig själv :)

Det är bara 7 i Sverige som heter som jag men man vet ju aldrig om någon dött osv. Jag ska sluta gå in på min sida. Ska göra det en gång i slutet av nästa månad. Har haft oroväckande hög statistik varje månad men med ca 50 visningar tror jag knappast att jag hamnar på någon topplista även om det är mkt.
  • Anonym (Gloria)
    Giftskåneman skrev 2020-02-21 18:04:30 följande:

Vpn är en app du installerar i mobilen

Jag kände inte ens till denna app. Det borde väl då innebära att mitt IP- nr är detsamma? Vilket också borde betyda att jag inte räknas som en ny person varje gång jag kikar på min sida hos mrkoll?
  • Giftskåneman
    Anonym (Gloria) skrev 2020-02-21 18:14:54 följande:

Jag kände inte ens till denna app. Det borde väl då innebära att mitt IP- nr är detsamma? Vilket också borde betyda att jag inte räknas som en ny person varje gång jag kikar på min sida hos mrkoll?

Ingen aning om hur mrkoll funkar.

Ditt ip är oförändrat, ev ändras det när du är på wifi, inte säkert
  • Anonym (Gloria)
    Giftskåneman skrev 2020-02-21 18:19:42 följande:

Ingen aning om hur mrkoll funkar.

Ditt ip är oförändrat, ev ändras det när du är på wifi, inte säkert

Tack!

Jag kommer inte gå in alls nästa månad förutom en gång i slutet av månaden. Blir intressant att se då..
  • Anonym (Förmodligen)

Förmodligen är du en väldigt intressant person 

• Anonym (Förmodligen)
    Anonym (Gloria) skrev 2020-02-21 18:35:57 följande:
    Tack!

Jag kommer inte gå in alls nästa månad förutom en gång i slutet av månaden. Blir intressant att se då..
    Du kanske är en intressant person.Kollar du upp dig själv ofta kan bero på det 
  • Friger

Det var rätt mycket.

Det går att se vart de som befinner sig sitter när dom kollar dig. Där borde du se ett mönster. Själv har jag inte i närheten så många träffar som du. Dom som kollar är främst anhöriga till mig, min fru, grannar samt personal till firman som jag äger. Jag nämner inget om att jag förstår vilka det är.

Du kanske har en 'namne' som är känd eller omnämns på flashback eller liknande ställe?

• Anonym (ml)

Har du kollat var de flesta befinner som som sökt dig?

• sextiotalist

Hemlig beundrare?

Mrkoll kommer ju upp som ett alternativ om man vill ha en adress eller telefonnummer.

Ungefär som hitta.se.

• Anonym (Blippen)
    Friger skrev 2020-08-13 10:37:18 följande:

Det var rätt mycket.

Det går att se vart de som befinner sig sitter när dom kollar dig. Där borde du se ett mönster. Själv har jag inte i närheten så många träffar som du. Dom som kollar är främst anhöriga till mig, min fru, grannar samt personal till firman som jag äger. Jag nämner inget om att jag förstår vilka det är.

Du kanske har en 'namne' som är känd eller omnämns på flashback eller liknande ställe?

Går inte att se var någon befinner sig, jag har sökt mig själv flera ggr och det kommer upp att de som sökt på mig bor sådär 20-50 mil bort.
  • Anonym (Sara)

Kände inte till mr Koll sedan innan, men testade nu en sökning på mig själv. Jag hade 0 träffar. Så populär var jag. Haha.

Min man hade 1 sökning senaste månaden. Nu sitter jag och funderar på varför han är mer populär än jag..

• Friger
    Anonym (Blippen) skrev 2020-08-13 11:25:27 följande:
    Går inte att se var någon befinner sig, jag har sökt mig själv flera ggr och det kommer upp att de som sökt på mig bor sådär 20-50 mil bort.
    För mig syns det i vart fall. När jag skrollar ner finns det en rubrik som heter:
    "Orter som söker mest efter personen". Platserna som anges stämmer rätt bra med människor jag känner eller är bekant med.
Svar på tråden Jag har 50 visningar på Mrkoll