• Smecker

    SD försöker styra oberoende media

    SD tänkte ställa SVT- och SR-chefer till svars i kulturutskottet.

    www.gp.se/kultur/kultur-n%C3%B6je/sd-ville-kalla-svt-chefer-till-riksdagen-1.24309241

    www.gp.se/kultur/kultur/sd-s-f%C3%B6rs%C3%B6k-att-kalla-public-service-cheferna-till-riksdagen-%C3%A4r-historiskt-unikt-1.24334838

    "Det SD skapar med sitt utspel, är exakt det de säger sig vilja motverka: Att medier skaffar partipolitiska jäv.

    Journalistiken ska aldrig behöva böja sig för makthavare. Medier ska inte behöva censurera sig själva på grund av rädsla för repressalier. Ska man ens behöva säga det i det här landet? Är det inte självklart vad det öppnar för?"

    Alltså, vart är det landet på väg egentligen?


    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Svar på tråden SD försöker styra oberoende media
  • OscarWilde

    Ja, vad är det här landet på väg?

    Såg nyss klippet där några invandrarkillar sparkar på en liggande tjej.

    Och ingen har väl undgått berättelsen om när två afrikaner misshandlar och hotar svensk kille under flera timmar för att slutligen pissa honom i munnen.

    Varför tar vi hit människor som bara vill förstöra?

  • LukasX
    OscarWilde skrev 2020-02-21 19:10:43 följande:

    Ja, vad är det här landet på väg?

    Såg nyss klippet där några invandrarkillar sparkar på en liggande tjej.

    Och ingen har väl undgått berättelsen om när två afrikaner misshandlar och hotar svensk kille under flera timmar för att slutligen pissa honom i munnen.

    Varför tar vi hit människor som bara vill förstöra?


    Goddag Yxskaft!
  • LillaTjockaBertil
    OscarWilde skrev 2020-02-21 19:10:43 följande:

    Ja, vad är det här landet på väg?

    Såg nyss klippet där några invandrarkillar sparkar på en liggande tjej.

    Och ingen har väl undgått berättelsen om när två afrikaner misshandlar och hotar svensk kille under flera timmar för att slutligen pissa honom i munnen.

    Varför tar vi hit människor som bara vill förstöra?


    Och kopplingen till SVT och opartiskhet är...?
  • Padirac

    SD gör vad de tidigare berättat att de ska göra. De vill ha politisk styrning av media och kultur, som i andra europeiska länder med auktoritära ledare. Enligt dem själva...

  • Kannananna

    Massor med folk som försvar förnedring rån och att flickor blir misshandlade, röstar väl S förmodar jag

    SVT oberoende media? HAHAHAHAHAAHAHAAHAHAHAHAHAHAHA LOOOOOOOL Tror propagandaministeriet or oberoende omg tack för ett gott skratt =P De var ett roligt skämt det där =P 

  • Postman

    Jag tycker det är bra att någon säger ifrån. Min upplevelse är att vi har en journalistkår med en övervikt åt samma politiska åsikt och som gör ensidiga reportage. Jag har ibland lyssnat på P3 och det är fruktansvärt vad de har vräkt ur sig där, ena stunden ska man prata om allas lika värde för i nästa sedan kräka ur sig fruktansvärda saker om andra som inte har samma åsikt helt godtyckligt, det rimmar inte med en oberoende media.

    Frågan är bara vad man ska göra när en bransch tenderar att bli allt för ensidig och enögd. Jag har inget bra svar på det.

  • Smecker

    Lösningen enligt SD är tydligen att politiker, likt i totalitära stater, går in och bestämmer vad som är okej och inte.

    Det känns ju tryggt och pålitligt.


    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
Svar på tråden SD försöker styra oberoende media