• Liljan3

    Molvärk i tidig graviditet

    Hej!

    Jag plussade i söndags 2/2, första barnet. Strax innan och runt BIM har jag haft en lågintensiv mensliknande värk i nedre delen av magen. Har ej haft varken illamående eller ömma bröst än. Var tvungen att testa om 3 gånger för att verkligen ta in resultatet, då jag inte kunde smälta det. Nu är jag dock lite nojjig över den här värken som kommer och går sedan dess, är nu i 4+5. Ej haft blödning eller någon kramp, bara denna svagt molande känsla som sagt. Orolig för att något ska vara fel och i värsta fall missfall och önskar mest fråga er andra om ni haft liknande erfarenheter och om det visat sig gå bra? Blir lugnare isf :) Och är det någon konstigt ifall man inte känt av något illamående alls?

  • Svar på tråden Molvärk i tidig graviditet
  • Sasu

    Jag hade molande värk, typ mensvärk som varade i 30sek-1minut flera gånger om dagen. Fick aldrig förklaring på vad det var, men det var inget problem med fostret :)

  • Lilant

    Det är växtvärk:) klart de gör ont när bäbisen växer:) bara att vänja sig.. börjar bli trött på folk som tror att graviditeter kommer utan något obehag

  • Liljan3

    Förväntar mig absolut inte att det ska gå utan obehag, var inte så jag menade :) men eftersom jag inte varit gravid förut vet jag inte hur det "ska" kännas och ja, man är lite orolig för vad som är normalt och inte. Men då verkar det som att allt är som det ska då :)

  • Liljan3

    Förväntar mig absolut inte att det ska gå utan obehag, var inte så jag menade :) men eftersom jag inte varit gravid förut vet jag inte hur det "ska" kännas och ja, man är lite orolig för vad som är normalt och inte. Men då verkar det som att allt är som det ska då :)

  • Liljan3

    Förväntar mig absolut inte att det ska gå utan obehag, var inte så jag menade :) men eftersom jag inte varit gravid förut vet jag inte hur det "ska" kännas och ja, man är lite orolig för vad som är normalt och inte. Men då verkar det som att allt är som det ska då :)

  • Liljan3

    Förväntar mig absolut inte att det ska gå utan obehag, var inte så jag menade :) men eftersom jag inte varit gravid förut vet jag inte hur det "ska" kännas och ja, man är lite orolig för vad som är normalt och inte. Men då verkar det som att allt är som det ska då :)

  • Trippelmamma76

    Så hade jag det också, och fick sedan förklarat för mig att det är helt normalt och väldigt vanligt. Jag förväxlade det först med början till mensvärk så trodde inte att jag hade blivit gravid. Det är alltså inte något tecken på missfall utan tvärtom.

  • Jag är bara jag

    Molvärk är vanligt och normalt. Jag har haft 4 missfall och den smärtan går inte jämföra samma år med molvärk. Den har varit fullkomligt överjävlig.

  • Tooja

    Har läst att det är växtvärk pga livmodern töjer ut sig för att så småningom kunna rymma ett barn som kommer att växa! I början av min graviditet kunde jag vakna av att det gjorde jätteont i livmodern (som extrem mensvärk). Minns att jag drömde att något borrade mig i magen med en betongborr. Det försvann så småningom och hela graviditeten gick jättebra :)

  • shift
    Lilant skrev 2020-02-21 20:40:08 följande:

    Det är växtvärk:) klart de gör ont när bäbisen växer:) bara att vänja sig.. börjar bli trött på folk som tror att graviditeter kommer utan något obehag


    Vilken del av TS inlägg tolkade du som att hon klagade på obehaget? Tolkade det enbart som att hon ville veta att allt var okej. Absolut normalt att vara nojig/orolig när man är gravid och inte vet hur saker och ting ska kännas.

    Till TS: Det är i alla fall helt normalt! Också helt normalt att inte känna av varken illamående eller ömma bröst. Graviditeter är så olika från person till person, vilket du såklart förstår, men största varningstecknet är väl om du blöder och har ont samtidigt. Jag hade väldigt mycket molvärk under första trimestern och blödde t.o.m. lite vid två tillfällen, men nu är jag i vecka 25 med en sprattlade och vad som verkar vara en helt frisk bebisflicka i magen. 
  • Vevoz

    Illamående brukar komma kring vecka 7 så håll ut haha. Jag är i vecka 36 o spyr fortfarande varje dag..

    Men smärtan är troligen växtvärk. Vanligt men inte så skönt

  • Evelinaaan

    Jag har också en hel del molvärk, varje dag sedan jag plussade. Är i v. 5 nu. Hur känns eran molvärk? Min sitter mer åt vänster och är lite orolig för utomkveds men det gör inte ont utan lätt molvärk. Bör de inte sitta mer i mitten? :)

Svar på tråden Molvärk i tidig graviditet