Inlägg från: Dr Börje |Visa alla inlägg
  • Dr Börje

"Lyckliga horan" - myt?

Det går aldrig att ha en sansad diskussion om det här området. De flesta blandar in sina egna personliga moraliska uppfattning i diskussionen. Det är ju helt omöjligt att försöka ha en resonerande hållning i det här utan att ganska snabbt bli misstänkliggjord eller antydd vara torsk och sexköpare. 

Jag kan bara konstatera att jag själv inte kan veta hur det förhåller sig med huruvida det är en myt om att lyckliga horor finns. Jag sitter inte med någon fakta. Precis liksom alla andra här som däremot påstår sig veta. 

• Dr Börje
    Haskel skrev 2020-02-24 09:00:57 följande:

OM, det generellt sett var män som prostituerade sig, så skulle aldrig frågor som denna existera. OM de prostituerade männen var olyckliga, så fick de helt enkelt skylla sig själva. Kvinnor/flickor anses däremot INTE kunna se till sitt eget bästa, eller ta ansvar för sina handlingar. Att kvinnor ses som oskyldiga offer, istället för att ta ansvar för sina handlingar, gör att jämställdheten inte kommit längre än den har gjort.

(Ovanstående gäller inte människohandel, utan enbart kvinnor som själva bestämmer sig för att sälja sex)

Läste någonstans att det är fler män som säljer sex än kvinnor. Dom säljer iof till män (till mestadels). Det ironiska är ju att det är inte dom (alltså majoriteten av sexsäljarna) som lagen om sexköp är till för att skydda. 
  • Dr Börje
    Anonym (torsk) skrev 2020-05-26 07:21:46 följande:

Fattar inte varför ni hakar upp er på att man måste vara så lycklig? Jag har då aldrig känt mig lycklig på jobbet heller.

Det är väl bara ett nödvändigt ont man gör för pengar, eller vad jobbar ni med som är så himla tillfredsställande?

Men nu gör du felet att försöka föra in logik och rationellt tänkande i en fråga som helt och hållet omgärdas av moral och en allmän indignation. 

Du får inte förstöra för alla som tryggt vill hålla sig vid den överenskomna linjen. 
Svar på tråden "Lyckliga horan" - myt?