Inlägg från: blueblue |Visa alla inlägg
  • blueblue

Är MIN man otrogen?

Wtf! Sluta nu!! Antingen frågar du honom eller så släpper du det där! Du bygger upp en bild av Noll tillit om du bara går och tror något som du inte vet. Är det så att han inte är otrogen så kommer du får värre problem än detta. Han kommer inte lita på dig framöver och ifrågasätta allt du gör. Skärp dig!! Visa sms som du fått å kräv svar, sedan bedöm om det är troligt eller ej.

• blueblue

Jag förstår och lider med dig TS. Om jag får komma med ett råd som kan göra livet lättare för dig och din man så är Det att prata om detta.

Var och hur började detta? Varför? Hände något i er relation?

Jag har full förståelse att tillit är borta men samtidigt så erkända han allt direkt, det tyder ju ändå på att han inte mått så bra över detta heller och att han respekterar dig på ett så djupt sätt att han inte är villig att ljuga om det.

Sen att han har begått något fruktansvärt och inte berättat kan ju bero på rädsla.

Jag tror granskar ni er relation och hur detta började och finner svar så kanske, kanske ni kan hitta tillbaka till varandra.

Han väljer DIG framför den andra glöm inte det, han väljer att bryta allt för DIG! Han kommer må dåligt i flera år av detta och har antagligen gjort i dessa 3 år.

Mitt råd: sök svar

Sedan ta beslut och gå vidare

• blueblue
    molly50 skrev 2020-02-26 15:51:30 följande:

När han måste välja,ja.

Men om det hela tiden har varit TS han velat ha så är det väl henne han borde ha valt redan när han fick chansen med den andra kvinnan.

Om TS inte fått det där sms:et så hade han kanske fortsatt att välja den andra kvinnan.

Han väljer inte TS eller den andra kvinnan. De måste reda ut varför detta uppstått.
  • blueblue
    ventilera mera skrev 2020-02-26 16:44:32 följande:

Alltså ursäkta vad? Erkände direkt? Ja, för han blev avslöjad. Respekt my ass, han har haft noll jävla respekt för henne i TRE ÅR. Och nu bara blev han JÄTTERESPEKTFULL för att han inte nekade till att ha varit en jävla cheating bastard. Verkligen något att berömma honom för.

Och han har inget rätt att "välja" överhuvudtaget. Han "valde" för att han blev påkommen. För att TS ska känna sig utvald och inte sätta den fot i röven på honom som han förtjänar.

En person som lever ett dubbel liv och är ett svin skulle antagligen inte erkänna en sådan här sak direkt när den konfronteras. Jag liknar detta vid en utredning om brott! Är person medveten och kan leva med det som gjorts så förnekas det in i det sista oavsett bevisbördan. Har man dock något samvete och lever med ångest för vad som skett så erkänner person ganska så omgående.

Jag säger inte att de ska leva ihop eller att hon ska förlåta detta, Det är vidrigt och håller helt med om att de antagligen bör gå isär.

Det jag snarare syftar på är att om de pratar om hur allt började, varför det började, varför har han levt med detta i smyg i 3 år? Kanske ett mönster visar sig som förklarar vad detta beror på.

Brist på närhet?

Bristande attraktion?

Livs kris?

Psykisk ohälsa?

Sexuellfrustration?

Det kan finnas många anledningar till detta och jag tror att det är något som kan vara bra att få bekräftat för att inte TS ska skuldbelägga sig själv.

Hur, vad eller hur ofta sex skett med andra kvinna är inte relevant, Viktiga att veta är vad som ledde fram till att detta fick fort gå så pass länge.
  • blueblue
    Anonym (Sunt) skrev 2020-02-26 17:26:36 följande:

Hon ska ju absolut inte bara acceptera det, vilket hon ju inte heller gör!! Om han bett att få ha älskarinnan kvar samtidigt som sin fru, ja då hade hon bara accepterat det om hon valt att stanna.

Jättesvår och jobbig situation men bra att inte fatta alltför förhastade beslut. Man kan åka bort några dagar, fundera, prata med varann. Se vad som händer. Jättelätt när man står utanför att bara säga hur hon ska göra och agera, men vi har inte hela bilden.

Jag tycker du slår huvudet på spiken här. Vi vet inte ett skit om deras relation men ändå är det många som förhastat sig med ?släng ut aset?.

TS du måste få svar på vad som triggat detta så du kan göra ett klokt beslut på om det är och över huvudtaget går att leva med detta i bagaget.

Personligen så hade jag fått gräva riktigt djupt för att kunna förlåta och gå vidare oavsett vad som lede till en partner sidan om ens egna förhållande.

Hade antagligen känt att jag levt större delen i en lögn och en bitterhet till varför jag inte fick feedback eller chansen att förändra till det bättre.
Svar på tråden Är MIN man otrogen?