ventilera mera skrev 2020-02-26 16:44:32 följande:
Alltså ursäkta vad? Erkände direkt? Ja, för han blev avslöjad. Respekt my ass, han har haft noll jävla respekt för henne i TRE ÅR. Och nu bara blev han JÄTTERESPEKTFULL för att han inte nekade till att ha varit en jävla cheating bastard. Verkligen något att berömma honom för.
Och han har inget rätt att "välja" överhuvudtaget. Han "valde" för att han blev påkommen. För att TS ska känna sig utvald och inte sätta den fot i röven på honom som han förtjänar.
En person som lever ett dubbel liv och är ett svin skulle antagligen inte erkänna en sådan här sak direkt när den konfronteras. Jag liknar detta vid en utredning om brott! Är person medveten och kan leva med det som gjorts så förnekas det in i det sista oavsett bevisbördan. Har man dock något samvete och lever med ångest för vad som skett så erkänner person ganska så omgående.
Jag säger inte att de ska leva ihop eller att hon ska förlåta detta, Det är vidrigt och håller helt med om att de antagligen bör gå isär.
Det jag snarare syftar på är att om de pratar om hur allt började, varför det började, varför har han levt med detta i smyg i 3 år? Kanske ett mönster visar sig som förklarar vad detta beror på.
Brist på närhet?
Bristande attraktion?
Livs kris?
Psykisk ohälsa?
Sexuellfrustration?
Det kan finnas många anledningar till detta och jag tror att det är något som kan vara bra att få bekräftat för att inte TS ska skuldbelägga sig själv.
Hur, vad eller hur ofta sex skett med andra kvinna är inte relevant, Viktiga att veta är vad som ledde fram till att detta fick fort gå så pass länge.