Inlägg från: Anonym (Vakna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vakna)

Är MIN man otrogen?

Kära TS

Jag har läst alla dina inlägg och jag lider med dig. Dock förstår jag inte varför du är så naiv?

Jag har själv varit en älskarinna i 4 år. Efter så lång tid är man INTE en älskarinna längre, man har en relation. Din man har inte valt att ha sex med henne bara för att få en avsugning, han har valt henne för att han älskar henne. Han älskar givetvis dig med men han älskar henne oxå. Du säger att de gjort slut men det är nog bara tillfälligt. Min kille blev även han påkommen och han gjorde slut med mig men så fort det lugnade sig hemma så var vår relation tillbaka på 100% igen.

Din psykolog/samtalsterapeut säger att du ska lämna, det är för att du ska det. Din man är inte din, han är ?er? och snart har han henne tillbaka eller en ny. Det spelar ingen roll vad han svarar dig nu på alla frågor och förhör, han vill bara få tillbaka lugnet.

Lämna honom eller acceptera att dela honom med eller utan din vetskap.

• Anonym (Vakna)
    Anonym (man) skrev 2020-04-28 17:11:34 följande:

Och varför avslutar inte DU relationen?

För att jag var helt nöjd och fick allt jag ville ha och lite till. Hade jag varit missnöjd hade jag lämnat. Jag har stöttat karln i samband med svåra beslut, jag har fått en otrolig support när jag haft bekymmer och vi har gett varandra våra bästa sidor och njutit av varandra till fullo . Troligen får hennes mans älskarinna det oxå och det är ytterst naivt av TS att tro att allt de har är de avsugningar som hon inte ger.

TS mår inte bättre av att leva i förnekelse och inbilla sig att älskarinnan bara är ett tidsfördriv och att det bara varit köttets lust. Det är tre år av sina liv de delat.
  • Anonym (Vakna)
    molly50 skrev 2020-04-28 16:58:12 följande:

På vilket sätt hjälper detta TS?

Hon behöver konstruktiva råd,inte få höra att hennes man kommer att gå tillbaka till sin älskarinna och att han älskar henne.

Och ingen här vet hur TS man tänker och känner.

För övrigt så undrar jag hur du själv tänker som väljer att vara med en upptagen man i flera års tid?

Tycker du inte att du förtjänar bättre?

Vill du inte vara någons nr 1?

Konstruktiva råd är inte bara att säga snälla saker som inte ens är sanna. TS verkar ha fastnat i någon sorts illusion om vad hennes man och älskarinnan delat.

Jag hade en helt fantastisk relation, som jag sen avslutade när jag ville ha något annat. Jag var hans nr1, att han sen sov med någon annan och lekte med deras barn gjorde mig inget, den delen ville jag inte ha. Jag fick hans bättre sida, frun fick sidan med plikter och måsten och vardag, vi hade glädjen, festen, sexet och humorn.

Jag säger inte att TS man är likadan men chansen/risken är stor för han har inte halkat snett på fyllan. Han har haft en fast relation i tre år!
Svar på tråden Är MIN man otrogen?