• inatho

    7500 till hyra snabbt??

    Jag behöver hjälp, akut! Jag är back två hyror och måste ut idag om jag inte betalar, jag har lyckats få ihop en hyra men det saknas fortfarande 7500. Har provat det klassiska som att fråga i diverse facebook grupper, vänner och bekanta, sälja saker osv, har till och med samlat pant

    Jag har kraschat psykiskt och med det kraschade även min ekonomi, jag får inte ta sms lån då jag inte har en inkomst och tyvärr en räkning på ynka 1000 hos kf..

    Vart kan jag vända mig? Har ca 4 timmar på mig att försöka fixa fram dom där 7500 annars är jag så gott som hemlös

    Socialtjänsten går fortfarande igenom mitt ärende, banken har nekat mig lån, jag har ingen inkomst och ingen är villig att låna mig pengarna trots att jag erbjudit dom kopia av legitimation osv bara för att bevisa att jag inte lurar någon, inga grupper på fb tillåter insamling, kyrkan hjälper inte heller

  • Svar på tråden 7500 till hyra snabbt??
  • inatho
    Kjell2 skrev 2020-02-24 08:26:43 följande:

    Pantbanken


    Kollade upp det men allt jag någonsin ägt av värde har jag redan sålt
  • Kjell2
    inatho skrev 2020-02-24 08:41:42 följande:
    Kollade upp det men allt jag någonsin ägt av värde har jag redan sålt
    Smycken, dator, mobil, hemelektronik?


  • inatho
    Namnlös2015 skrev 2020-02-24 08:48:43 följande:

    Har du pratat med din hyresvärd?


    Ja det är min hyresvärd som kickar mig om jag inte betalar idag
  • Anonym (Grus i dojjan.)

    OK, men hur hade du tänkt lösa det här framöver då? Det är ju inte bara nu du behöver betala hyran.

  • inatho
    Kjell2 skrev 2020-02-24 08:51:50 följande:

    Smycken, dator, mobil, hemelektronik?


    Har ingenting av det kvar, telefonen är gammal och sprucken
  • inatho
    Anonym (Grus i dojjan.) skrev 2020-02-24 08:55:15 följande:

    OK, men hur hade du tänkt lösa det här framöver då? Det är ju inte bara nu du behöver betala hyran.


    Jag hade tänkt betala det jag är skyldig nu sen har jag fått tag på ett rum hos en bekant från och med första mars
  • Anonym (Grus i dojjan.)

    Då har du sagt upp lägenheten hoppas jag för det brukar vara 3 månaders uppsägning på sånt.

  • inatho
    Anonym (Grus i dojjan.) skrev 2020-02-24 09:04:15 följande:

    Då har du sagt upp lägenheten hoppas jag för det brukar vara 3 månaders uppsägning på sånt.


    Ja det har jag gjort, vi kom överens om att skippa hyrorna under uppsägningstiden pga min situation men jag är fortfarande back två hyror vilket dom kräver idag
Svar på tråden 7500 till hyra snabbt??