• Anonym (man)

Kär i en gift kvinna

Anonym (Varförjusthon) skrev 2020-02-25 00:05:25 följande:

Hur kan jag glömma henne? Jag mår så bra i hennes närvaro. Vi kan prata om vad som helst, vi skrattar, vi har kul! Inget har hänt mellan oss vi är bara vänner, men jag kan inte sluta tänka på henne...

Tja, du kan väl låtsas att du är hennes man och hur du skulle känna dig om din fru knullade någon annan? Hur era barn skull må av att mamma knullat sönder förhållandet och ska nu skiljas?

Då blir det kanske inte lika glammigt som att bara se det i ett rosa skimmer där ni hoppar omkring mellan rosa moln och knullar som kaniner...
  • Anonym (man)
    Anonym (Winter) skrev 2020-03-02 17:30:52 följande:

[quote=80258036][quote-nick]Anonym (man) skrev 2020-03-02 17:16:52 följande:[/quote-nick]Tja, du kan väl låtsas att du är hennes man och hur du skulle känna dig om din fru knullade någon annan? Hur era barn skull må av att mamma knullat sönder förhållandet och ska nu skiljas?

Då blir det kanske inte lika glammigt som att bara se det i ett rosa skimmer där ni hoppar omkring mellan rosa moln och knullar som kaniner...[/

Finns alternativ till att vara otrogen.

Japp och ett av dem är att bara ge fan i upptagna människor?

Kan avstå från saker ibland eller MÅSTE man bara ha allt?
  • Anonym (man)
    Anonym (Anne) skrev 2020-03-03 08:11:07 följande:
    .... Har också tänkt att det kunde hjälpa att träffa mera av den andra mannen (tillsammans med gemensamma bekanta) så att jag kanske skulle se att han också bara är en människa med sina dåliga sidor. Och kanske känslorna skulle svalna då. Eller så blir det bara värre av det och känslorna starkare, vill inte göda känslorna heller. Men ja, tänker som du att jag inte vill lämna min familj.
    Det här verkar vara vanliga tankar hos människor som blivit förälskade...man ser det i nästan alla trådar om förälskelser.

Man verkar intala sig själv att man kan få bort känslorna genom att komma den andra ännu närmare och få den personen att göra jobbet åt en genom att låta den andra personen säga nej eller ta avstånd. Eller så intalar man sig att om man ändå inte kan få den andra så kan man ju iaf få en lite del av han och bara njuta av känslorna... för man vill ju delvist inte bli av med dessa underbara känslor och då försöker man hitta sätt att ha både och. Känslorna har triggat ditt belöningscentrum som pumpar dig full med endorfiner och din kropp vill ha mer av det. Det får dig att tänka irrationellt, viktigt att du förstår det. 

Allt detta är ju bara ren rationalisering, det är ditt begär som talar helt och hållet, finns inget rationellt i det alls. Man släcker inte känslor genom att göda dem, precis som man inte slutar dricka genom att sätta sig i en bar. Man kommer inte länge bort från någon man har känslor för genom kärleksförklaringar och närma sig personen ännu er. Så nej dina känslor kommer inte svalna för att du förklarar din kärlek för honom, det kommer snarare ta bort ännu ett hinder och ta det ännu ett steg närmare det du säger dig vilja undvika och passerat gränsen mellan att känna och att göra

Dessutom, hade du uppskattat att din man förklarade sin kärlek för någon annan?
  • Anonym (man)
    Anonym (Gift kvinna på andra sidan.) skrev 2020-03-03 20:05:30 följande:
    Ja vi jobbar ihop och med tiden har det även blivit så att jag tillråga på allt blivit hans chef men det har faktiskt hjälpt då det ändrat möjligheten till "tramsigt och roligt" umgänge. Skapat en naturlig distans. I början var det rätt tydliga sms inviter, det byttes några inte så lämpliga lättklädda foton och eskalerade till lätt hångel och en kyss vid en julfest. Något vi efteråt kom överens om var mycket fel och aldrig skulle hända igen. Det var typ 2år sedan

Med tiden har jag sett hans dåliga sidor och insett att jag absolut inte skulle vilja leva med honom. Men ändå jag tänker på honom varje dag undrar hur han har det osv även när det gått lång tid utan att vi setts. Varje gång jag får sms slår hjärtat ett extra slag och hoppas även fast det var länge sedan vi skickade något.

På hemma fronten vet maken vad som hände fram till kyssen och lovade då att engagera sig mer anstränga sig mer i vårt förhållande inte bara i barn å hem och jobb utan i oss som par men tyvär var det bättre under den tid jag flirtade och fick glädje från den andra då hade vi bra sexliv pga initiativ från mig som var pirrig och blev kåt lätt. Nu minns jag inte längre när det blev nått senast och maken verkar inte lida av det alls... Kanske därför jag ännu tänker på den andre. Förbjuden frukt som fick mig att känna mig fantastisk. (men även mycket tårar och smärta men de minnena bleknar visst snabbast.
    Inte så konstigt att du vart ännu mer sugen på den andra för du fick bekräftat att du kan töja på gränserna utan konsekvenser och dessutom lägga skulden på din man och förhållandet.

Din man gjorde ett stort misstag i att gå med på den leken, det han borde gjort är att ta till sig av kritiken kring förhållandet och föreslå att ni BÅDA jobbar på er förhållande (obs, båda inte bara han) MEN ändå ifrågasätta och kritisera hur du valt att hantera ditt missnöje. Man behöver ju inte hångla med andra så fort man blir missnöjd med något, det finns ju bättre sätt att hantera missnöje. Men det gjorde han ju inte utan tog på sig hela skulden och rättfärdigade ditt satt hantera ditt missnöje och gav dig därmed vatten på din kvarn och mer eller mindre ett ok på att hångla (eller mer?) med andra när man känner sig missnöjd.

Så det handlar inte bara om förbjuden frukt, det handlar även om att normalisera och acceptera sånt beteende vilket gör det lätt för dig att ta din mans förlåtelse för givet. Det finns ju ingen direkt morot för att låta bli att agera på känslorna om allt bara accepteras och förlåts. Om du däremot hade ställts inför att mista din man eller fimpa kollegan så hade dina känslor svalnat betydligt snabbare och motivationen att lägga ner förälskelsen betydligt högre.
Svar på tråden Kär i en gift kvinna