Russin112 skrev 2021-04-05 10:22:06 följande:
Ja men visst!!! Jag är också superorolig, så fort jag inte mår illa eller känner av brösten får jag panik.... försöker verkligen lugna ner mig men det är svårt..
När fick du tid? Jag har tid 26/4, då är jag i vecka 8, 7+3.
Jag bokade 11 maj. Det är en privat klinik och de vill att man ska vara i tidigast 8+0 när man går dit, är i vecka 8+6 då. Det är för att det är ett vanligt ultraljud, inte vul, och det är för svårt att se utanpå magen innan 8+0. Vad skönt att du har tid om tre veckor redan, även om det känns länge när man väntar...
När jag fick missfall i december blev testen plötsligt väldigt svaga, och de blev aldrig sådär superstarka, men jag hade illamående så långt som dagen innan missfallet. Kommer nog fortsätta testa ett tag till för att se att det blir starkare, det skulle få mig att känna mig lugnare. Men jag var jätteorolig förra graviditeten också, ändra fram tills jag fick se en liten krumelur med armar och ben hoppa runt därinne på ett ultraljud i vecka 10+. Då kände jag mig lugn. Så man får nog ställa in sig på några jobbiga veckor/månader av oro och väntan. Tror det är ännu värre för oss som har upplevt missfall och vet hur satans jobbigt det är...