MiniNin skrev 2020-07-28 19:44:20 följande:
Får hoppas att Provera funkar trots de utdragna blödningarna! Skönt med samma plan som innan i alla fall, den blev du ju gravid på sist ;)
Jag har faktiskt ingen aning om när jag kommer få ägglossning. OM jag ens får det? Tänker att vi startat med en låg dos nu och ska ta den i åtta dagar innan det blir VUL 4/8. Det är allt jag vet just nu. Tror inte det hinner bli något supermoget tills dess och visst är det däromkring du får mens?
Ultraljudet 4/8 lär väl visa vad nästa steg blir, om vi ska fortsätta med samma dos eller höja. Plan A är ju att 1-2 äggblåsor ska mogna, sen ta Ovitrelle och försöka hemma. Blir det fler äggblåsor än så som mognar kommer vi direkt till plan B där vi konverterar till IVF och då blir det troligtvis en högre dos för att stimulera fler äggblåsor till att utvecklas inför äggplock. Kanske tar man Ovitrelle även inför äggplock? Är inte helt 100 på hur det går till. Men ja, i slutet på nästa vecka (kring 7/8?) vet vi nog mer vart det bär hän...plan A eller plan B. Spännande!
men vad spännande, då vet du ju ändå att oavsett hur det går med sprutorna så kommer något att ske, antingen ivf eller naturligt försök. Måste kännas så skönt att ha en ordentlig plan!
Hur länge kan man som max ta sprutorna på raken? kan man fortsätta 2-3 veckor ifall kroppen inte reagerar? min läkare pratade om att de inte är värt att vänta på att letrozole funkar längre än typ 2-3 veckor för att sedan är ändå livmoderslemhinnan för gammal för att fostret ska fastna (eller de är inte längre optimala förhållanden för det). Tänker om det är samma med med sprutorna...
Som jag har förstått det så är det ovitrelle man tar innan ivf :D
Ja men visst, runt 4-6 borde jag få mens om allt funkar som det ska :D