akalei skrev 2020-06-16 10:13:08 följande:
Nej vad tråkigt :( Och trist timing med din kompis. Jag tycker att det är skittufft med alla kompisar och bekanta som blir gravida till höger och vänster och har svårt att vara glad åt det. Blir typ att jag undviker/drar mig undan dem. Men jag tror också att man måste vara extra snäll mot sig själv och göra sånt som ger en positiv energi under den här kämpiga perioden och just nu blir jag mest ledsen och deppig av att umgås med gravida/de som nyss fått barn.
Hur menar du att optimalt är två tabletter? Vad är anledningen att gå upp om du redan får äl och bra slemhinna på en tablett? :)
Nej inte optimalt med två tabletter utan två äggblåsor och jag har ju fått en men var nyfiken förra gången och frågade om det fanns nått mer vi kunde göra och då var det de hon sa, att höja dosen för att få en mer chans varje ägglossning.. men jag vet inte om jag vågar riskera att bli överstimulerade precis som du säger.. jag får ju en bra blåsa och slemhinna.. åh nu har jag bara två dagar på mig att bestämma mig!! Ringde gyn idag och ville få en telefontid med läkare men de kunde inte ordna det så nu står man helt själv och velar.. 1 eller 2 tabletter letrozol denna omgången.. gah så jobbigt! Och angående polypen väntar de enligt denna sköterskan till efter sommaren och kolla det med.. pga semestrar..
Läkaren sa ju bara förra gången att vi kan pröva två tabletter om du vill de sen hade vi diskuterat klart det enligt henne, hon bara berättade att vi fick avstå om det blev för många äggblåsor..
Ja lite tungt är det med alla andra gravida, men på ett konstigt sätt.. man vill ju bara vara där också.. åh haft känslorna på utsidan i flera veckor nu. Får nog bli en paus härifrån och bara försöka samla ihop mig lite och bara va med min man och ha det bra på andra sätt :)
Lycka till allihopa! Jag tar en paus härifrån men önska er lycka till och att det är vår tur snart!!