• TL12

    Corona , är du rädd?

    Corona är här nu , är du rädd?

    Ingen är död än men snart så kommer troligen de första dödsfallen i Sverige.

    Jag tror att beredskapen är dålig med för lite resurser på sjukhusen.

    Vad tror du?

    Ska man hålla sig ifrån människor nu ?

    Eller hur ska man tänka ?

    Jag träffar nästan nya människor varje dag och reser inom landet i veckorna.

    Är min rädsla överdriven?

    Det verkar som det är de sjuka och de äldsta människorna som ligger i riskzonen att riskera livet.

    Nej fy , hoppas att det blir ett litet utbrott i Sverige.

  • Svar på tråden Corona , är du rädd?
  • persikofjaril

    Inte superorolig. Har dock åkt på en rejäl influensa, sådär lite lägligt under sportlovsveckan som jag hade planerat att använda till att hitta på roliga saker med min dotter. Jag hoppas innerligt att jag inte kommer åka på Corona också!

  • Anonym (...)

    Ja, lite rädd är jag allt då jag är gravid och vill varken att jag eller min lilla pojke ska bli sjuka.. Men mest arg på Sverige som inte förbereder sig bättre och som inte verkar ta detta allvarligt.. Naiva som vanligt.

  • Glinda från Oz

    Det är fler som blir träffade av blixten än som blir smittade av Corona viruset så nej, jag är inte orolig. 

  • Anonymm20
    Glinda från Oz skrev 2020-02-26 22:08:54 följande:

    Det är fler som blir träffade av blixten än som blir smittade av Corona viruset så nej, jag är inte orolig. 


    Absolut inte.
  • Drottningen1970
    Glinda från Oz skrev 2020-02-26 22:08:54 följande:

    Det är fler som blir träffade av blixten än som blir smittade av Corona viruset så nej, jag är inte orolig. 


    Är det verkligen 80.000 pers som blivit träffade av blixten senaste veckorna...
  • Anonym (Hedvig)

    Nix, bryr mig inte. Tillhör riskgrupp, men det är så mycket jag kan dö av ändå, så om det blir corona eller något annat i slutänden spelar mindre roll.

    Däremot undviker jag att resa nu för jag vill absolut inte bli sittande i karantän någon annnanstans än i hemmet i så fall.

Svar på tråden Corona , är du rädd?