Inlägg från: Anonym (Riskgrupp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Riskgrupp)

Har era semesterplaner för våren eller sommaren påverkats av Corona?

Anonym (K) skrev 2020-02-27 11:03:30 följande:

Jag hade inga som helst problem att förstå vad som menades utan påhopp om ofräsch människosyn. Konstigt. Det handlar om att riskgrupper inte ska exponeras, fattar du inte det?

Jag tror att de flesta inte menar illa. MEN det jag ser som ett problem är att man tänker ?vi är inte riskgrupp, vi kan åka?. Jo men om ni blir sjuka så drar ni ju hem smittan. Och här hemma finns alla möjliga människor som är i riskgrupp - ska alla vi stanna inomhus så länge viruset cirkulerar?

Vi kan inte hindra att det kommer till Sverige, men man behöver kanske göra vad man kan för att minska antalet som tar med det hem efter resor.
  • Anonym (Riskgrupp)
    Anonym (Klara) skrev 2020-02-27 15:12:27 följande:

Så du menar att man ska ställa in sina planerade resor för att inte smitta andra?

Om det gör att vi slipper ett scenario med 60-80% smittade i Sverige (dödlighet ca 3%, räkna själv om du vill vad det blir) så ja då tycker jag kanske att man kan fundera på vad konsekvenserna kan bli. De flesta har väl någon gammal mormor eller annat som man är rädd om...
Svar på tråden Har era semesterplaner för våren eller sommaren påverkats av Corona?