Inlägg från: Anonym (Hanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hanna)

Hjälp mig vad är detta för relation??????????

Låter som att ingen av er våga säga vad ni verkligen vill och känner. Fundera först vad du vill. Vänskap, kk eller dejta? Säg det sen till honom.

• Anonym (Hanna)
    Anonym (Sandrah) skrev 2020-02-27 21:29:57 följande:

Exakt så känns det!! Han försöker säga att vi pratar med varandra för att byta ut idéer.. vad han nu menar med det... det är inte som att vi löst något stort världsligt problem ännu fast vi pratar så mycket som vi gör..

Han säger att jag är en ny vän.. men vi pratar inte som vanliga vänner heller.. väldigt otydligt i min värld

Vill du vara mer än vän med honom?

Bara för att man kan prata om allt med en person så behöver det inte betyda mer än en djup vänskap. Av egen erfarenhet så svara inte själv på dina funderingar och leta inte efter tecken som kan tyda på det du hoppas att det är (tänker på det du skrivit om varför ni inte har träffats).

Mitt råd är att ta lite avstånd och inte alltid vara tillgänglig. Detta är bra av två anledningar. 1 du är förvirrad och avstånd kan ge dig klarhet. 2 det kan skapa en osäkerhet och nyfikenhet hos honom när han helt plötsligt inte har dig runt sitt lillfinger typ. (om det nu redan finns ett litet intresse hos honom så kan det växa)

Killar är simpla i sitt tänkande, få av dem håller på att analysera vad saker och ting kan betyda. Han har sagt att ni är vänner, lyssna på det. Kanske det kan bli mer kanske inte, men utgå från detta och ta lite avstånd.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Sandrah) skrev 2020-02-28 09:33:41 följande:

Det ä riktigt kloka råd du ger!!, jo jag förstår.. men han säger att vi ä vänner men att han känner att något mer finns.. Han säger att jag ska drömma om honom.. lite skumt att komma från det han kallar vän.

Absolut! Jättebra jag tar till mig detta!!!!!!

Ja lite märkligt när han säger att du kommer bli kär i honom och att du kommer att drömma om honom. Kanske han är feg och inte vågar ta steget eller så vill han bara hålla dig på linan. Bästa sättet att få svar på det är att ställa en rak fråga. Låt honom inte slingra sig då utan kräv ett tydligt svar. Köp inga ursäkter! Utan det är ett Ja eller nej. Sen behöver inte ett Ja betyda att ni är ett par utan bara att ni vill mer och får då börja dejta varann.

Men du måste först veta vad du själv vill. Vill du mer än vänskap och om han inte vill det kan du nöja dig med vänskap?
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Sandrah) skrev 2020-02-28 09:59:06 följande:

Stort tack!.. ja det är en jättebra fråga vad jag vill i detta!

Däremot tar det lite stopp i viljan att veta vad jag vill pga hans otydlighet.

Jag har försökt att prata om det men då säger han bara att vi diskuterar och har djupa samtal och att jag gör honom glad. Ärligt talat vet jag inte om han själv vet vad han tänker...nu när jag börjar fundera för mig själv. Allt är alltid två sidor när han pratar som att han vågar med ryggar tillbaka. Super bra med sådana tankar som ändå kanske kan få mig att påverka för att se snarare än att invänta något svar

Ja det är svårt att veta vad man själv vill. Men om jag frågar hur får han dig att må? Vad säger din magkänsla om honom?

Jag har lärt mig den hårda vägen att om magkänslan säger att något inte känns rätt så ska mna lyssna på den. Det är inte alltid lätt för det är inte alltid man vet vad känslan berorpå, men det finns en anledning till varför magkänslan reagerar som den gör.

Du kanske aldrig kommer få veta eller förstå hur och vad han tänker. En sak kan jag säga dig är att hans växlande beteende kommer att driva dig till vansinne. Det kommer skapa en osäkerhet hos dig för du vet aldrig var du har honom. Jag träffade en liknande kille för ca 2 år sen och det drog ner mig totalt. Han visste nog inte själv vad han ville så det blev att han växlade mellan varm å kall. Ena stunden kunde han sakna mig andra stunden behövde han vara själv och svarade knappt när jag skrev. Hans beteende tog hårt på mig för då förstod jag inte. Jag var beroende av hans bekräftelse och blundade för alla varningsklockor och ursäktade hans beteende för mig själv och vänner.

Så lyssna på dig själv och lägg ingen vikt i ditt beslut huruvida han gillar eller inte gillar dig, det är inte relevant just nu.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Sandrah) skrev 2020-02-28 17:52:27 följande:

Min magkänsla är väl sådär.. Han är även svår att tyda i verkligheten. Han är lite difus, mina fördomar och mina tankar om honom har inte stämt hittills. Så jag vet inte riktigt hur mycket jag kan lita på det jag tror eller tänker.

Bara en sån här enkel sak:

Han säger :att vi pratar för att jag vill det...

Jag säger :aha okej men du vet inget och vi kan sluta prata..

Då svarar han: nä men vadå? Det är ju jag som ringer och vill vill prata..

Varje sak han säger går åt två håll. Jag kanske låter dum men jag förstår verkligen inte syftet till att vi pratar.. Jag har inte sökt en vän heller....

Han låter ju riktigt irriterade!! Känns som en manipulativ omogen hal ål. Jag skulle inte rekommendera att satsa på honom.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Sandrah) skrev 2020-02-28 19:49:03 följande:

Ja jag håller med dig.. Jag får lite såna vibbar.. men tror ni han vill bara vara vän kanske?

Vad han vill spelar egentligen ingen roll. Även vänskap måste man förtjäna. Vill du ha honom som vän så behåll honom som en vän. Han verkar vara väldigt knepig, du kan inte lita på honom så som det är nu så nån vidare vän tror jag inte han kan vara eller jo när han känner för det. Om jag minns rätt så har ni bara skrivit och ringt varandra? Märklig vänskap om man inte kan träffas.

Lyssna på din inre röst, du hade inte ställt alla dessa frågor om allt hade känts bra. Du måste ta beslutet och du kan inte ta det utifrån vad han vill. Bara för att beslut är jobbigt att ta så betyder det inte att det är fel beslut.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Sandrah) skrev 2020-02-28 19:49:03 följande:

Ja jag håller med dig.. Jag får lite såna vibbar.. men tror ni han vill bara vara vän kanske?

Vad han vill spelar egentligen ingen roll. Även vänskap måste man förtjäna. Vill du ha honom som vän så behåll honom som en vän. Han verkar vara väldigt knepig, du kan inte lita på honom så som det är nu så nån vidare vän tror jag inte han kan vara eller jo när han känner för det. Om jag minns rätt så har ni bara skrivit och ringt varandra? Märklig vänskap om man inte kan träffas.

Lyssna på din inre röst, du hade inte ställt alla dessa frågor om allt hade känts bra. Du måste ta beslutet och du kan inte ta det utifrån vad han vill. Bara för att beslut är jobbigt att ta så betyder det inte att det är fel beslut.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Sandrah) skrev 2020-02-28 20:16:51 följande:

Exakt!!!!!!! Asså jag har träffat honom förut men då har det varit genom min fd. Ja jag förstår verkligen inte vad problemet är att träffas om vi bara är vänner.. Jag känner inte att han bryr sig på samma sätt som mina vanliga vänner. Nä men det är just det jag inte fattar, vad tolkar ni detta som för typ av relation? Utnyttjande? Vänskap? Intresse? Jag har redan mina tankar om vad jag bör göra.. Jag avvaktar lite och ser vad han hittar på. Men jagvär verkligen försiktig..

Det låter klokt. Svårt att tolka hans avsikter men otydlighet hos honom tolkar jag som ambivelent. Att ni inte kan ses tolkar jag som att han döljer något. Att han lägger över saker på dig som att du kommer bli kär och att ni pratar för att du vill tycker jag är mycket märkligt. Kanske ett sätt att få bort fokusen på dig, att han känner mer men vågar inte och skäms för att du är hans väns ex. Eller uppskattar han den bekräftelse han får ifrån dig. Kanske han lever i en fantasivärld där han tror att du är störtkär i honom och han är kungen som kan styra dig.

Oavsett vad så tolkar jag inte hans beteende till något positivt.
Svar på tråden Hjälp mig vad är detta för relation??????????