• Anonym­sju
    Thu 27 Feb 2020 20:54
    923 visningar
    9 svar
    9
    923

    Normalt beteende av en 4 åring att visa snoppen på förskolan?

    Hello, ge gärna er åsikt om det här (Jag är inte så brydd över situationen, mest nyfiken om det är "normalt" beteende av ett barn)

    Det finns en pojke som är väldigt förtjust i min son på förskolan, dom brukar leka ibland, och han springer alltid och möter oss när jag lämnar. Han följer gärna med in till hallen och är väldigt glad i min son. Har fått höra att han gärna kramas osv och ibland blir det för mycket för det andra barnet.

    Förra veckan så hängde han som vanligt med in till hallen där jag klädde av min son ytterkläderna, då stod pojken bredvid och visade magen flera gånger, inger konstigt med det och jag pratade med honom, men sen börjar han dra ner byxor och blöja och dra fram snoppen och vill3 ha en reaktion från mig. Han är nog närmare 4 år.

    Är det "normalt beteende av en 4 åring?"

  • Svar på tråden Normalt beteende av en 4 åring att visa snoppen på förskolan?
  • Thu 27 Feb 2020 20:57
    #1

    Ja

  • Magica­l
    Thu 27 Feb 2020 21:03
    #2

    Ja, det är en sån ålder när de upptäcker sin egen kropp 

  • Fri 28 Feb 2020 07:15
    #3

    Nja, en 4-åring brukar inte bete sig så på förskolan, låter mer som en 2-åring. Men om barnet har blöja på sig kanske han bara ser äldre ut än vad han är? Att en 4-åring har blöja på sig är ju rätt ovanligt.


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Fri 28 Feb 2020 07:34
    #4

    Ja, det är normalt, men det är mer onormalt med blöja i den åldern.

  • Fri 28 Feb 2020 08:13
    #5

    Ovanligt med blöja, vanligt att visa upp privata kroppsdelar.

  • Anonym­sju Trådstartaren
    Fri 28 Feb 2020 08:54
    #6

    Han kanske är 3 år, han är rätt lång och stor, så tänkte att han är närmare 4. Min son är 2 år och 3 månader och är rätt liten så man tror ju att jämnåriga barn är äldre.

    Så lätt att jämföra mitt sitt egna barn, min son har aldrig gjort nåt liknande, men det kommer väl då, haha

  • Fri 28 Feb 2020 09:23
    #7
    Anonymsju skrev 2020-02-28 08:54:35 följande:
    Han kanske är 3 år, han är rätt lång och stor, så tänkte att han är närmare 4. Min son är 2 år och 3 månader och är rätt liten så man tror ju att jämnåriga barn är äldre.

    Så lätt att jämföra mitt sitt egna barn, min son har aldrig gjort nåt liknande, men det kommer väl då, haha
    Har du aldrig hört talats om kiss- och bajsåldern?

    Då är det väldigt roligt med dom privata delarna
  • Anonym­sju Trådstartaren
    Fri 28 Feb 2020 12:13
    #8
    Långbenopluto skrev 2020-02-28 09:23:16 följande:

    Har du aldrig hört talats om kiss- och bajsåldern?

    Då är det väldigt roligt med dom privata delarna


    Joo såklart! Blev väl mest paff att han drog fram snoppen inför mig som han inte känner.
  • Wed 25 Mar 2020 22:14
    #9

    Oj.. förstår att du blev förvånad, jag har inte heller upplevt liknande förut.. Här hemma upplever jag att mina två grabbar skojar på det sättet, det känns ju vanligt, men jag har aldrig upplevt att en pojke som inte kände mig gjorde så framför mig. Ändå har jag jobbat med barn i olika åldrar och i flera olika sammanhang, så om det är så väldigt vanligt eller inte är kanske en definitionsfråga? Det är kanske inte något som förekommer jämt, men..

Svar på tråden Normalt beteende av en 4 åring att visa snoppen på förskolan?