• Anonym (Tortyr)

Herpes i hjärnan

Någon mera här som har fått meningit av herpes? Jag gick med det över 4 veckor tills dom tillslut gjorde ryggmärgsprov.

Hur länge mådde ni dåligt?

Hur lång sjukskrivning?

Fan jag orkar verkligen inte.

• Svar på tråden Herpes i hjärnan
  • KKarate

Gick du till sjukhuset under dessa 4 veckors tid?

• Anonym (Tortyr)

Självklart. Jag var på akuten 4 gånger.

Dom sa hela tiden att jag hade spänningshuvudvärk och migrän. Fick mediciner emot migrän och blev hemskickad varje gång.

Tillslut ringde en neurolog och sa att detta omöjligt är migrän då jag har haft såhär 4 veckor nu. Så fick göra en DT och LP.

• Anonym (Lllll)

Kan man ha herpes i hjärnan?????

• FtS70

Ja, herpesvirus kan orsaka encefalit, hjärninflammation.

• Anonym (...)

Hade du herpesskov samtidigt? Vad hade du för symptom? Vad fick du för behandling? 

• Anonym (Lovisa)

Jag kan tyvärr inte svara på dina frågor, men undrar om jag kan ställa ett par frågor till dig, då jag tidigare haft problem med herpes i ansikte och överkropp och vill vara förberedd inför framtiden.
    Fick du herpes i hjärnan i samband med ett utbrott i ansiktet? Eller kom det utan synliga tecken? Var det något som utlöste det (t.ex. stress/annan sjukdom)? Ungefär hur gammal är du?
    Hoppas du blir bra snart! <3

• Anonym (Tortyr)

Det började med en medicin jag fick emot tarmsjukdom.

Inflectra heter den som är ett immunsupprimerade läkemedel vilket betyder att ens immunförsvar blivit otroligt lågt.

Så efter droppet fick jag pyttelite herpes i nästan.

3 dagar efter smällde de till i mitt huvud med sån extrem extrem huvudvärk. Spydde massor och orkade inte röra mig. Detta gav sig inte så åkte in akut 4 ggr där dom varje gång sa att jag hade migrän eller stressad. Höll på att bli galen då jag kände att detta var något helt annat. Gick ner 8 kg på dessa 4 veckor och ville verkligen skjuta mig själv tillslut.

Men dom gjorde tillslut en Lumbalpunktion och såg att det fanns i hjärnhinnan, ryggmärgen och hjärnan.

Får herpes i nästan i mellan åt. Man ska alltod till läkaren som den sprider sig över andra kroppshalvan.

Här knappt nån herpes alls. Pyttelitet sår inne i näsan men tror detta utlöstes pga inflectran.

Tar valtrex 3 ggr om dagen och smärtlindring och försöker få i mig mat.

Man ska ligga på sjukhus, legat inne på infektion men pga Corona får jag hjälp i hemmet nu.

Känns som jag är en helt annan person. Extremt argsint, orkar inte ljud, kan inte vända på huvudet för snabbt för då gör det jävligt ont. Känner inte igen mig alls längre.

• Anonym (f)

Fy fan vad otäckt. Vet inget om just herpes i hjärnan, men har själv neurologiska symptom just nu och gjorde ryggmärgsprov igår. Har inte fått svaren ännu. Visste inte ens man kunde få herpes där.

• Anonym (Livrädd)

Jag kommer snart att få göra ett ryggmärgsprov och jag är livrädd. Har hört det gör nåt helt galet ont och att man nästan skriker ihjäl sig. Stämmer det?

• Anonym (Tortyr)

Nej det är verkligen inte trevligt. Hemsk smärta!

Ja det kan göra ont om läkaren inte är bra. Ibland sticker dom flera gånger. Kan bli en väldigt obehagligt smärta. Men det är bara att bita ihop och göra den tyvärr.

Tror inte man ska skrika, du ska andas lugnt.

• Anonym (Lovisa)

Hur går det för dig, TS?

• Anonym (Tortyr)

Det har blivit värre. Åkte hem i fredags och nu är jag inlagd igen. Dom va ju säkra på herpes men det är negativt så ska göra en ny LP imorgon då dom försökt både inatt och idag på dagen. Ska göra MR och EEG. Dom försöker komma på vilket virus jag har och ska kolla trycket i huvudet.

Men det är inte bra. Varje dag är en plåga. Varje dag säger jag att jag inte orkar en dag till men har barn så får ju inte ge upp..

• Anonym (Lovisa)
    Anonym (Tortyr) skrev 2020-03-03 22:55:22 följande:

Det har blivit värre. Åkte hem i fredags och nu är jag inlagd igen. Dom va ju säkra på herpes men det är negativt så ska göra en ny LP imorgon då dom försökt både inatt och idag på dagen. Ska göra MR och EEG. Dom försöker komma på vilket virus jag har och ska kolla trycket i huvudet.

Men det är inte bra. Varje dag är en plåga. Varje dag säger jag att jag inte orkar en dag till men har barn så får ju inte ge upp..

Åååh, önskar att får bra hjälp.
  • Anonym (...)
    Anonym (Tortyr) skrev 2020-03-03 22:55:22 följande:

Borrelia? Förstår inte hur man kan ge folk råttgift till mediciner..
  • Anonym (Tortyr)

Gjort en mr precis och väntat svar. Är livrädd att dom ska skicka hem mig igen

Svar på tråden Herpes i hjärnan