• Pappasilver

    Varit med om att tingsrätten går emot familjerättens rekommendation?

    Är den nån som har varit med om att tingsrätten har gått emot familjerättens rekommendation angående boende och ensam eller gemensam vårdnad?

    Isåfall hur?

    Och snälla avvik inte så mycket från ämnet..

  • Svar på tråden Varit med om att tingsrätten går emot familjerättens rekommendation?
  • Kjell2
    Pappasilver skrev 2020-02-28 23:59:01 följande:

    Är den nån som har varit med om att tingsrätten har gått emot familjerättens rekommendation angående boende och ensam eller gemensam vårdnad?

    Isåfall hur?

    Och snälla avvik inte så mycket från ämnet..


    Ja, kan vara att saker förändrat efter utredningen, nya saker framkommer eller föräldrarna kommer överens.
  • Pappasilver

    Nu är de så att alla risker finns på henne och inga på mig enligt utredningen och dom tycker att barnen ska vara bosatta hos mig och att vi ska ha gemensam vårdnad. Hur stor chans är de att tinget går helt emot den bedömningen? Inga större förändringar har hänt sen utredningen.

  • Kjell2
    Pappasilver skrev 2020-03-04 14:16:42 följande:

    Nu är de så att alla risker finns på henne och inga på mig enligt utredningen och dom tycker att barnen ska vara bosatta hos mig och att vi ska ha gemensam vårdnad. Hur stor chans är de att tinget går helt emot den bedömningen? Inga större förändringar har hänt sen utredningen.


    Fråga ditt ombud. Stämmer utredning?

    Ingen här kan ge en sannolikhet för on TR kommer gå på utredningen eller inte.

    Vad kommer parterna yrka?

    TR kommer trycka på hårt för att ni ska komma överens. Vad är viktigt för dig och vad kan du kompromissa om?
  • MRAKas
    Pappasilver skrev 2020-03-04 14:16:42 följande:

    Nu är de så att alla risker finns på henne och inga på mig enligt utredningen och dom tycker att barnen ska vara bosatta hos mig och att vi ska ha gemensam vårdnad. Hur stor chans är de att tinget går helt emot den bedömningen? Inga större förändringar har hänt sen utredningen.


    Mycket liten, för att inte säga obefintlig, risk att tingsrätten dömer enskild vårdnad samt boendet hos motparten med den utredningen, skjutet från höften.

    Vad yrkar du ang vårdnaden, boendet och umgänge? Vad yrkar motparten?

    Vad är det för typ av risker utredningen belyser hos motparten?
  • uska81

    Ja tingsrätten gick emot familjerättens utredning för utredningen var totalt kass

  • sextiotalist
    uska81 skrev 2021-05-25 19:59:02 följande:

    Ja tingsrätten gick emot familjerättens utredning för utredningen var totalt kass


    En väninna till mig, där gick hovrätten emot både tingsrättens beslut och utredningen av exakt samma orsak. Min väninna fick tillbaka boendet (som endast var på papper under ett par månader) och sedermera enskild vårdnad (misshandel i botten, men socialtjänsten valde att tro på pappans version)
Svar på tråden Varit med om att tingsrätten går emot familjerättens rekommendation?