• nox

    Behålla plats vid byte av förskola??

    Hej! Är det någon som har bytt förskola i samma kommun som kan hjälpa mig? Vi har i dagsläget förskola till våra två barn men ställde oss i kö för ett tag sedan till en annan, och nu har vi blivit erbjudna förskoleplats på den vi sökte, dock är det först i augusti som inskolning ska ske. Det stod i mejlet att vi måste acceptera/tacka nej till erbjudandet senast på onsdag och i samband med att vi tackar ja så sägs vår nuvarande plats upp och det är 1 månads uppsägningstid. Alltså, vad menas??? Om vi tackar ja, blir vi utan förskola i flera månader fram till augusti? Det går ju inte!!! Vi vill inte säga upp platsen nu utan i först i juli innan vi börjar på nästa i augusti.

    Är det någon som bytt som vem hur det funkar? Jag ska ringa kommunen på måndag och fråga men jag blir tokig på detta! ????

  • Svar på tråden Behålla plats vid byte av förskola??
  • Jemp

    Ring absolut och fråga, men jag kan inte tänka mig annat än att ni har kvar den gamla fram till bytet.

  • nox
    Jemp skrev 2020-02-29 08:58:20 följande:

    Ring absolut och fråga, men jag kan inte tänka mig annat än att ni har kvar den gamla fram till bytet.


    Ja jag hoppas vi har kvar den gamla fram tills bytet. Vore ju helt idiotiskt om vi gick utan förskola hela våren/sommaren. Isåfall så borde de ju matchat inskolningsdatumet med uppsägningen så det inte blir nåt glapp liksom. Typ att vi skulle börja i april eller nåt.
  • Mascaraklumpar

    Det finns en hem del märkliga regler när det gäller förskoleplatser. I min kommun är de väldigt hjälpsamma och gör undantag från reglerna om man frågar snällt och har ett bra skäl (tex att man behöver ha platsen för att man inte kan arbeta/studera annars), så ring eller maila och förklara situationen och fråga vad som gäller.

Svar på tråden Behålla plats vid byte av förskola??