• Vevoz

Folk som hatar gravida

Jag har läst läskigt många trådar här på FL om folk (främst ofrivilligt barnlösa) som verkligen hatar gravida. De taggar varandra i trådarna o skriver om hur de vill slå alla gravida de ser, hur de börjar gråta av dem o allt sånt.

Känns läskigt att vistas ute som gravid om man inte vet vilka galningar som eventuellt skulle vilja sparka en i magen bara för man är gravid..

Tanken att någon skulle vara så avundsjuk på en att de fysiskt vill skada mig o mitt barn är ju helt absurt. 

Får ibland blickar av kvinnor på stan som bränner hål på en, de stirrar på magen o sen i mina ögon med mord i blicken. 

Någon mer som upplevt detta? Vad ska man göra ens? Sluta vistas ute för folk blir triggade av en gravidkvinna?

• Svar på tråden Folk som hatar gravida
  • Tow2Mater

Du kanske står i vägen och vägrar flytta dig och därför ser "mord i blicken" på dem du möter? Alla har ansvar att flytta sig, även stora tympliga gravida och småbarnsföräldrar med barnvagnar.

• Solblomma30
    Tow2Mater skrev 2020-03-02 17:24:14 följande:

Du kanske står i vägen och vägrar flytta dig och därför ser "mord i blicken" på dem du möter? Alla har ansvar att flytta sig, även stora tympliga gravida och småbarnsföräldrar med barnvagnar.

Hahahaha!! Förklarar saken :P
  • Anonym (z)
    Tow2Mater skrev 2020-03-02 17:24:14 följande:

Det var min tanke också. Tror mer att ts är någon som väntar sig specialbehandling för att hon är gravid än att hon har en mob av barnlösa kvinnor med  ?g?a?l?g?a?r? högafflar efter sig.
  • Anonym (z)
    Anonym (z) skrev 2020-03-02 18:28:36 följande:
    Det var min tanke också. Tror mer att ts är någon som väntar sig specialbehandling för att hon är gravid än att hon har en mob av barnlösa kvinnor med  ?g?a?l?g?a?r? högafflar efter sig.
    Det var min tanke också. Tror mer att ts är någon som väntar sig specialbehandling för att hon är gravid än att hon har en mob av barnlösa kvinnor med galgar högafflar efter sig.
  • Anonym (Få)

Det var ett märkligt inlägg. Har själv varit ofrivilligt barnlös i många år innan vi fick rätt hjälp och jag har då aldrig känt för att skada någon som är gravid eller tittat på någon gravid med mord i blicken. Är nu gravid för andra gången och upplever det som många ovan skrivit det precis tvärt om. Hoppas du kan släppa din noja och njuta av att vara ute bland folk!

• Vevoz

Är knappast i vägen om de sitter på ett fik o stirrar ut mig medan jag står i kön för att beställa. Bra försök

• Anonym (54)

Är ju uppenbarligen folk i denna tråd som upplevt detta, så ni som påstår att TS är paranoid, hittar på m.m kan ju hålla käften

• Anonym (54)
    Anonym (Få) skrev 2020-03-02 19:44:21 följande:

Det var ett märkligt inlägg. Har själv varit ofrivilligt barnlös i många år innan vi fick rätt hjälp och jag har då aldrig känt för att skada någon som är gravid eller tittat på någon gravid med mord i blicken. Är nu gravid för andra gången och upplever det som många ovan skrivit det precis tvärt om. Hoppas du kan släppa din noja och njuta av att vara ute bland folk!

Märkliga är väl folk som fysiskt blivit påhoppade o skadade pga detta. Verkar som iaf någon i tråden upplevt det
  • Anonym (54)
    Anonym (z) skrev 2020-03-02 18:28:36 följande:

Knappast.. bra försök till humor men gick inte hem tyvärr.

Verkar som flera i tråden har upplevt detta, varav en fysiskt blivit påhoppad.. kanske inte något man skämtar om? Håll käften ist

Svar på tråden Folk som hatar gravida