Less is more skrev 2020-03-04 21:45:07 följande:
Närmar mig 50 men känner mig ung fortfarande, inga gråa hår eller sköra slemhinnor :)
Däremot ser jag konstigt. Måste dra boken, eller plattan, mobilen en lång bit ifrån mig för att se.....Det är ju ett ålderstecken.
Jag känner att livet är helt ok .... men jag saknar den där passionerade entusiasmen jag kunde känna som ung. Att det var riktigt kul och att jag längtade. Att det pirrade och spratt i kroppen och att man var förväntansfull. Det kunde handla om relationer eller något man skulle göra.
Numera känner jag ingenting. Jag är mer neutral - eller så känner jag att" det här var ju trevligt" - eller så känner jag bara att jag blev uttråkad och himla trött, haha.
Jag känner mig hyggligt ung och ser ok ut för min ålder.
Samtidigt välkomnar jag tanten i mig också. Hon får göra det hemtrevligt, vårda det hon har, stanna till i liver och behöver inte rusa vidare i livet hela tiden eller flirta med män. Att bli uppskattad av sin familj, arbetskamrater och andra som en vän eller medmänniska räcker bra.
Hmm, jag fyller 42 i sommar och känner likadant.
I och för sig känner jag att jag har spännande saker framför mig. Min nya gitarr jag ska lära mig spela på, högskolekursen jag tar på distans, mitt musik och filmintresse jag bejakar nu som vv-pappa, karriären.. men jag längtar inte efter det som jag längtade till saker som 20-åring. När allt var så in i bänken spännande så att man knappt kunde sova dagarna innan.
Dejtande har jag lagt på hyllan så länge. Sist jag var kär var jag sådär in i helv... kär så allting känns bara som diskvatten i jämförelse.
Nu går dagarna, ibland fort, ibland långsamt. Man njuter av tillvaron så som den kommer, av barnen och deras entusiasm, av en kopp kaffe i läshörnan, av fynden på bokrean men också av marklyft och knäböj. Kroppen får gärna vara stark ett bra tag till.
Jag börjar bli gubbe och jag välkomnar det.